۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۷۱۶۵
آیت‌الله علم‌الهدی:

لباس روحانیت، لباس خدمت به امام زمان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حرکت برای خدا، حرکت سختی است. چرا که انسان پس از این‌که قیام کرد، انگیزه‌های دیگری هم در این مسیر برای او مطرح می‌شود که ممکن است جای انگیزه خدایی را پر کند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که با محوریت موضوعی «مهدویت» در محل مهدیه مشهد برگزار می‌شود، به تبیین ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) بر اساس آیات و روایات پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه تفسیر آیات 155 تا 157 سوره مبارکه بقره، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) را «جلب نظر ویژه پروردگار» دانست و گفت: شما در ابتدای مناجات شعبانیه به درگاه خدا عرضه می‌دارید «اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُک» این توجهی که از خدا خواسته می‌شود چه معنایی دارد؟ مگر ذات مقدس پروردگار سمیع بالذات نیست؟ این توجه مدنظر در واقع همان صلوات است. یعنی خدایا مرا به گونه‌ای مورد توجه خود قرار بده که در تمام مسائل ناجح شوم.

وی افزود: اگر بتوانیم انعطاف خداوند را به درستی تعبیر کنیم، صلوات به معنای انعطاف خدا است؛ انعطاف خدا یعنی عطف و توجه مهربانانه او که از رحمتش برخاسته است. «أُولئِکَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَه» یعنی خداوند به کسانی که در سربازی امام زمان(عج) جهاد می‌کنند، توجه آمیخته با رحمت دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اگر کسی این‌گونه مورد توجه خداوند قرار گرفت، پیروز است، برادران و خواهران، این را بدانید که اگر ما برای خدا قدم برداریم، خدا به ما صلوات می‌فرستد. کسی که مورد نظر و توجه خدا قرار گرفت، خدا با همه توان او را حمایت می‌کند.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: حرکت برای خدا، حرکت سختی است. چرا که انسان پس از این‌که قیام کرد، انگیزه‌های دیگری هم در این مسیر برای او مطرح می‌شود که ممکن است جای انگیزه خدایی را پر کند.

وی نحوه عمل مؤمن در مسیر کسب رضایت پروردگار را شاخص حرکت او در مسیر یاوری امام زمان(عج) دانست و اظهار کرد: کسانی که به این مقام برسند، یار امام می‌شوند. با شعر خواندن، ترانه خواندن و آرزوی یاری کردن امام زمان(عج) به درجه یاوری ایشان نمی‌رسیم. حضرت باید خودشان ما را گزینش کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که طلاب علوم دینی باید بیش از سایر مردم به نکته مذکور توجه کنند، گفت: طلبگی یعنی ما وقف امام زمان(عج) باشیم. اگر این‌گونه نباشد ضرر کرده‌ایم. طلبه اگر این‌گونه فکر کند که بالأخره نانی برای خوردن و جایی برای خوابیدن وجود دارد، تمام وجود خود را به پای امام زمان(عج) می‌ریزد و خود را تمام وقت آماده خدمت به ایشان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: لباس روحانیت لباس خدمت به امام زمان(عج) است و اگر ما بتوانیم در این صراط خود را به نقطه صلوات خداوند برسانیم، حضرت این نقطه را تثبیت فرموده و ما را انتخاب می‌کنند. حتی اگر طلبه‌ای مثل بنده 54 سال از 72 سال زندگی‌اش را در لباس طلبگی بوده باشد، اگر به نقطه صلوات پروردگار نرسد، باز هم گزینش نمی‌شود و این درجه با دعای صرف و احساسات حاصل نخواهد شد./820/پ202/ج1

 

ارسال نظرات