۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۴۷۲۴۲

برگزاری نشست «مسجدالاقصی؛ مسوولیت امت» در دمشق

نشست «مسجدالاقصی؛ به آتش کشیده شدن، یهودی‌سازی و مسوولیت امت» در دمشق برگزار شد.
همایش مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد بین‌المللی قدس شعبه سوریه همایش با عنوان  «مسجدالاقصی؛ به آتش کشیده شدن، یهودی‌سازی و مسوولیت امت» را در دمشق برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، بنیاد بین‌المللی قدس شعبه سوریه این نشست را به منظور گرامیداشت چهل‌وهفتمین سالروز به آتش‌کشیدن مسجد‌الاقصی از سوی صهیونیست‌ها در کتابخانه ملی«بشار اسد» در دمشق برگزار کرد.

«بثینه شعبان»، مشاور رسانه‌ای و سیاسی رییس‌جمهور سوریه و رییس هیئت امنای بنیاد بین‌المللی القدس طی سخنانی در این نشست تأکید کرد:‌ آنچه در کشورهای عربی در جریان است به صهیونیست‌ها و پروژه‌های آن‌ها نه تنها در فلسطین بلکه در سراسر جهان عرب کمک می‌کند.

وی افزود: واکنش مناسب در قبال این نوع موضع‌گیری کشورهای عربی، این است که امت اسلام در جریان وضعیت فلسطین قرار گرفته و به صورت واحد و یکپارچه در برابر یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و تمامی سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بایستد.

یادآور می‌شود، سی‌ام مرداد ۱۳۴۸ شمسی مصادف با ٢١ آگوست ۱۹۶۹ مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان و یکی از مقدس‌ترین معابد مورد احترام ادیان آسمانی، از سوی اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد./982/ب103/د

ارسال نظرات