۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۴۷۲۹۶

گزارشی از دیدار رییس رسانه ملی با مراجع تقلید در قم

رییس سازمان صداوسیما امروز در ديدار با مراجع معظم تقلید در قم گزارشي از فعاليتهاي صدا و سيما ارائه داد.
دیدار علی عسکری با مراجع

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومي صداوسیمای مركز قم،‌حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در اين ديدار با تشكر از خدمات سازمان صدا و سيماكار اين رسانه را مهم ارزيابي كرد و و گفتند اين اهميت باعث مسوليت بيشتر اين رسانه مي شود.

وی تاكيد كرد برنامه هاي صدا و سيما بايد ديني و اسلامي باشد تا اثر گذاري آن بيشتر شود.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني همچنين به كاري گيري افراد خوش سليقه در سازمان صدا و سيما و برنامه هاي مختلف  را مورد توجه قرار داد.

وی توجه به اخلاقيات را نيز در برنامه هاي مختلف مورد تأکید قرار دادند و گفتند توجه به محرم و نامحرم و حجاب در برنامه ها موجب رضايت امام زمان خواهد شد.

این مرجع تقلید همچنين بر اتقاي راديو معارف و پوشش سراسري آن در كشور تاكيد كرد.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني برنامه سازي براي مسلمانان و شيعيان ديگر كشور ها را در شبكه هاي برون مرزي مورد توجه قرار داد و افزود: فعاليتهاي صدا وسيما بايد موجب عظت كشور باشد.

حضرت آيت الله نوري همداني وظيفه رسانه ملي را سنگين توصيف كرد و با اشاره به نقش اثر گذاري آن در حوزه فرهنگ توجه بيشتر به حوزه علميه و علما  كه در حوزه فرهنگ اثر گذارند خواستار شد.

وی پاسخگويي به رسانه هاي معاند و برخي شبكه هاي ديگر را از وظايف مهم صدا و سيما برشمرد و گفتند صدا و سيما بايد در اين زمينه با قدرت به ميدان بيايد چرا كه آنها هيچ گاه از دشمني شان با اسلام و ايران كوتاه نمي آيند.

حضرت آيت الله نوري همداني همچنين بر توجه ويژه صدا و سيما به حجاب در برنامه ها تاكيد كرد.

وی با  اشاره  به  دشمني عميق صهيونيست ها با ايران  و اسلام  بر ساخت  برنامه هايي  در جهت  پاسخگويي به آنها تاكيد كرد.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي هم اهميت كار اين سازمان را ياد آور شد و گفت اخلاقيات از بهترين برنامه هايي است كه بايد مستقيم و غير مستقيم در برنامه هاي اين سازمان ديده شود.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي همچنين برهماهنگي صدا و سيما و وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات براي تقويت شبكه هاي اجتماعی تاكيد كرد .

حضرت آيت الله موسوي اردبيلي هم توجه به احكام اسلامي در برنامه ها و ترويج فرهنگ صحيح را خاطرنشان كرد و افزود صدا و سيما موجب اعتباراين مملكت است لذا بايد نسبت به اصلاح جامعه اهتمام بيشتر داشته باشد.

وی افزودند صدا و سيما چهره، اعتبار وآبروي جمهوري اسلامي است و براي موفقيت آن دعا مي كنيم.

علي عسكري همچنين با آیت الله سعيدي توليد آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله عليها و امام جمعه قم ديدار كرد.

آیت الله سعيدي در اين ديدار ضمن تبريك انتصاب آقاي علي عسكري بر رياست سازمان صدا و سيما تاكيد كرد كه همه برنامه هاي سياسي و اقتصادي و طنز  بايد فاخر و ارزشمند  باشد كه مدتي است كه اين امر ديده مي شود.  

آیت الله سعيدي بر توليد محتواي خدا پسندانه تاكيد كرد و گفت همه توليدات بايد براي خدا و مصالح ديني باشد .

دكتر علي عسكري در اين ديدارها ضمن بيان گزارش كاملي از فعاليت  هاي اين سازمان تصريح كرد تلاش مي كنيم همه برنامه ها در راه ترويج دين و فرهنگ اسلامي و مطابق با منويات مقام معظم رهبري در جهت دين اخلاق و اميد و آگاهي بخشي باشد.

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به فعاليت بیش از 200 شبكه ماهواره اي عليه نظام جمهوري اسلامي گفت تلاش مي كنيم علاوه بر شبكه هاي برون مرزي و داخلي راديوهاي اينترنتي را نيز براي رساندن پيام انقلاب اسلامي راه اندازي می كنيم

دكتر علي عسكري توجه ويژه به اقتصاد مقاومتي و نشان دادن روحيه اميد و فعاليت را از ديگر برنامه هاي سازمان صدا و سيما دانست و از راه اندازي  شبكه ايران كالا براي معرفي رايگان توليدات داخلي  خبر داد.

علي عسكري همچنين با اشاره به وجود هشتاد هزار مسجد در كشور گفت سازمان صدا و سيما تلاش مي كند اين مساجد فعال شوند چرا كه هر كدام از آنها كانون ترویج اسلام است و مي تواند نقش موثري در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن داشته باشد.

رئيس سازمان صدا و سيما همچنين از ورود اين رسانه بر فضاي مجازي خبر داد و گفت راه اندازي شبكه هاي IPTV از برنامه هاي صدا و سيماست.

وي همچنين از راه اندازی شبكه پيام رسان سروش  در صدا و سيما خبر داد./1323/د101/ج

ارسال نظرات