۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۴۷۳۵۵
آیت‎الله مظاهری:

سالم نگه داشتن اعضای بدن از وظایف الهی فرد مؤمن است

حضرت آیت‎الله مظاهری گفت: باید مواظب باشیم این اعضا و جوارح را سالم نگاه داریم و این بسیار مهم است، ما باید مواظب چشم و گوش و قلب و مغزمان باشیم و متأسفانه عموم مردم این مواظبت را ندارند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیتالله مظاهری در سخنرانی هفتگی خود که پنجشنبه شبها در مسجد حکیم برگزار میشود، گفت: اگر ما از بُعد معنوی خود پیروی کنیم به جایی میرسیم که به جز خدا را نمیبینیم و خلیفةالله میشویم، باید مواظب این رابطه باشیم، در این دنیا آمدیم که به مقامهای بالا برسیم.

وی افزود: شرط رسیدن به مقام خلیفةالله این است که از عقل، از وجدان اخلاقی و از فطرت پیروی کنیم، بحث دیگر رابطه انسان با این بعد مادی است، ما مرکب از دو بعد مادی و معنوی هستیم، یکی بعد معنوی است که روح است که عقل و وجدان اخلاقی و فطرت است و دیگری هم بعد مادی که جسم ما است، یعنی اعضا و جوارح انسان است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که اعضا و جوارح انسان از نظر علمی در حد نهایت ظرافت و دقت خلق شده است، اظهار کرد: ابوعلی سینا میگوید پروردگار عالم به اندازهای به خلقت اعضا و جوارح انسان دقت کرده است که مواظب گودی کف دست و گودی کف پا هم بوده است که اگر این گونه مسائل ریز نبود، زندگی کردن مشکل بود.

وی ادامه داد: غذای انسان را گلبولها میگیرند و به صورت بسیار دقیق غذای هر سلول را میدهند، تبعیض و کمکاری و بیکاری در آن نیست، اگر نیمساعت کار نکنند انسان از بین میرود، تا به حال نشده است یکی از ما این نعمت الهی را شکر بگوید، باید به خداوند بگوییم الحمدلله رب العالمین که هر چه بدن من لازم دارد، خداوند به من داده است، علم نمیتواند بگوید کاش این ذره در بدن بود یا این زیادی در بدن نبود، خب این شکر میخواهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که شکر نعمتها صرف کردن نعمت در راهی است که خداوند آن را خلق کرده است، ابراز کرد: خداوند چشم را خلق کرده است که در راه او مصرف کنیم نه این که نانجیبی و پلشتی کنیم، شکر این نعمتها این است که انسان این اعضا و جوارح را در آن چه خداوند او را برای آن خلق کرده است، صرف کردن نعمتها در راه گناه، بسیار بزرگ است.

وی گفت: باید مواظب باشیم این اعضا و جوارح را سالم نگاه داریم و این بسیار مهم است، ما باید مواظب چشم و گوش و قلب و مغزمان باشیم و متأسفانه این عموم مردم این مواظبت را ندارند، مثلا باید مواظب باشیم که این اعضا و جوارح باید سالم بماند و مثلا باید از پرخوری پرهیز کنیم، برای این که از غذا لذت ببریم پرخوریها میکنیم اما نتیجهاش بدبختیها و نکبتها است، تنبلی هم همین طور است.

حضرت آیتالله مظاهری اظهار کرد: این اعضا و جوارح باید متحرک باشد و به حرکت در بیاید، از این رو باید از تنبلی بپرهیزیم، اگر به حرکت در نیاید مریض میشود، باید انسان کاری کند که اعضای او سالم باشد، ما شکر نعمت خداوند را انجام دهیم و نعمت خداداد را هدر ندهیم./914/202/ب2

ارسال نظرات