۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۴۴۳
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

ناگفته هایی از انتشار فایل صوتی منتظری درباره منافقان

حجت الاسلام نیازی هدف از انتشار صوت آقای منتظری در مورد اعدام منافقین را تقویت جبهه نفاق دانست و گفت: آقای منتظری در جریان حکم اعدام نسبت به منافقان تعبیرات بدی همچون جنایت را نسبت به حضرت امام به کار بردند ولی امام راحل به این سخنان توجه نکرده و فرمودند حکم خدا باید اجرا شود.
حجت الاسلام نیازی کارشناس مسائل سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد نیازی در نشست بصیرت افزایی که در مسجد امام علی(ع) خیابان 19 دی برگزار شد، با اشاره به یکی از مسأله مهم روز یعنی صوتمنتظری در مورد اعدام منافقین اظهار داشت: این موضوع کم و بیش در رسانه  ها به ویژه صدا و سیما مسائلی مطرح شده است ولی در این نشست می خواهیم روی این مسأله تحقیق دقیقی داشته باشیم.

عربستان سعودی حامی منافقین برای مقابله با ایران

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اخیرا از سوی عربستان سعودی موضوعی دنبال شد که در جریان آن این رژیم منحوس سعی در مطرح کردن منافقین و تقویت آن برای مقابله با نظام اسلامی داشت که البته این موضوع نشانگر استیصال حاکمان ابله سعودی به دلیل شکست در یمن و سوریه است و به همین دلیل شمشیر را از رو بستند و دست به دامن سازمان تروریستی فروپاشیده منافقین شده اند.

وی با بیان این که هیچ کشوری حاضر نیست تفاله های باقی مانده از این سازمان را بپذیرد، ابراز داشت: با توجه به قرائن احتمال مرگ مسعود رجوی زیاد است چراکه وقتی این تعداد اخیرا در فرانسه دور هم جمع شدند، آن حاکم سعودی دو بار کلمه مرحوم مسعود را به کار برد که مشخص است این شخص به درک واصل شده است البته سال ها است که خبری از او نیست.

حجت الاسلام نیازی با تأکید بر این که عربستان امروز در بدترین وضع قرار دارد، ابراز کرد: این حکام نامرد برای لج بازی با جمهوری اسلامی، مریم رجوی را دعوت می کنند تا در مراسم حج شرکت کند که این موضوع خود نوعی طراحی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است، حال در این شرایط، شیطنتی در داخل کشور صورت گرفت که از سوی بیت آقای منتظری نواری که مربوط به سال 67 بود پیدا شد که در جریان آن مرحوم منتظری در یک جلسه خصوصی صحبت کرده بود و این صوت توسط احمد منتظری پسر او به  بی بی سی رسیده و آنها این صوت را منتشر کردند و مرتب روی آن مانور می دهند.

تعبیرات زشت آقای منتظری در مورد امام راحل

وی افزود: در این نوار آقای منتظری در جلسه ای با مسؤلان پرونده منافقین و مسؤولین حکم امام تعبیرات بدی از جمله جنایت را در مورد این حکم و شخص حضرت امام به کار می برد و از منافقین حمایت می کند و خواستار عدم اجرای حکم اعدام برای این افراد می شود که البته این موضوع نشان می دهد تصمیم برای عزل ایشان از سوی امام راحل تصمیم بسیار حکیمانه ای بوده است، چراکه اگر رهبری به وی می رسید منافقین روی کار می آمدند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که آقای منتظری حامی سرسخت باند سید مهدی هاشمی بود و می خواست تا او مجازات نشود، یادآور شد: مهدی هاشمی  برادر داماد آقای منتظری است، کسی که در اواخر جنگ به جرم قتل و ترور دستگیر شد و و اعترافاتی زیادی کرد که یکی از ترورهای او آیت الله شمس آبادی در اصفهان بود و همچنین به همراه جمع دیگری، عده ای را در نجف آباد و اطراف آن به طرز فجیعی به قتل رساندند؛ یکی از مخالفت های آقای منتظری اعدام سید مهدی بود ولی امام فرمود این حکم خدا است و باید اجرا شود.

وی تصریح کرد: امروز در جامعه جمعی می خواهند برای منافقین مظلوم نمایی کرده و عزل آقای منتظری را توسط امام راحل تقبیح کنند؛ ما در این شرایط وظیفه داریم برای نسل جدید این مسائل را به صورت کامل بیان کنیم و نامه حضرت امام مبنی بر دستور عزل ایشان را به خوبی مطالعه کنیم تا متوجه شویم ایشان برای چه به درد رهبری نظام نمی خورد.

حجت الاسلام نیازی با ابراز خرسندی از این که خوشبختانه در داخل کشور موضع گیری های خوبی در مقابل این صوت صورت گرفت، عنوان داشت: از جمله کسانی که موضع گیری کردند آقای هاشمی رفسنجانی، سید حسن و سید علی خمینی بودند که قاطع ایستادند، چرا که این موضوع جدای از مسائل حزبی و مسأله اصل امام و انقلاب و نظام مطرح است و در این بین مشخص نیست چرا آقای روحانی تا امروز موضع گیری نکرده است.

وی با بیان این که در داخل کشور موضع گیری بدی از سوی علی مطهری صورت گرفت، تصریح کرد: ایشان نامه ای به وزیر دادگستری نوشت و از ایشان خواست در مورد این اعدام ها توضیح بدهند و که متأسفانه ضد انقلاب ها برای ایشان کف زدند و ضد انقلاب خارج نشین ایشان را تشویق کرده و گفتند آقای مطهری سیاست و اخلاق را با هم جمع کرده است، هرچند ایشان بعدا حرف خود را اصلاح کرد و گفت من نمی خواهم از منافقین دفاع کنم چرا که پدر خودم را منافقین ترور کردند ولی فقط گفتم برای مردم توضیح بدهید.

کارشناس مسائل سیاسی خطاب به آقای علی مطهری گفت: این که شما می گویید در مورد این اعدام ها باید توضیح بدهید مثل این است که در زمان جنگ بدر که حضرت علی دستور داد 4هزار خارجی را گردن بزنند کسی از ایشان توضیح بخواهد، اگر حکم امام را قبول دارید برای چه جو در کشور درست می کنید.

وی با اشاره به فلسفه حکم امام مبنی بر دستور اعدام برخی از منافقین ابراز داشت: منافقین افرادی بودند که  17 هزار نفر را در کشور ترور کردند و جنایاتی کردند که داعش مرتکب نشده است، به عنوان نمونه چند پاسدار کمیته را گرفتند، آب جوش روی صورت این افراد ریختند و پوست صورت آنها را کندند، همین افراد ساختمان حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند و هشتم شهریور نیز مرتکب جنایت بزرگ شهادت رجایی و باهنر شدند، دستور قتل ائمه جمعه را صادر کردند و حتی دستور دادند هرکس ریش دارد بگیرید و بکشید.

چرا امام حکم به اعدام منافقین داد؟

رییس اسبق سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: حکم امام در سال 67 صادر شد و این ها 10 سال در زندان بودند، حال این که بعد از 10 سال چرا این حکم حکیمانه از سوی امام صادر می شد قضیه مفصلی دارد که به این شرح است؛ بعد از  قبول قطعنامه 598 توسط امام راحل به دلیل مصلحت کشور و اسلام، منافقین به صدام فشار آوردند تا قطع نامه را قبول نکند، منافقین پیش صدام رفتند و گفتند حال که ایران قطع نامه را پذیرفته است مشخص می شود در موضع ضعف قرار دارد، صبر کنید ما برویم و کار ایران را یکسره کنیم، صدام پذیرفت و قطع نامه را قبول نکرد.

وی ادامه داد: منافقین به همراه صدام ارتش آزادی بخش را در زمان جنگ تشکیل داده بودند و جنایات زیادی را مرتکب شدند و آخرین حرکت آنها بعد از پذیرفتن قطعنامه عملیات فروغ جاویدان بود که با همین منافقین در زندان ها نیز هماهنگ بودند؛ آنها از همه دنیا نیروهایی را جمع کردند به گونه ای که همه دشمنان جمهوری اسلامی جمع شدند، جلو آمدند و اسلام آباد غرب را گرفتند و جنایاتی زیادی را انجام دادند، کار خود را ادامه دادند و تا نزدیک کرمانشاه جلو آمدند که با لطف خدا و امام زمان و با حضور شهید صیاد شیرازی در چهارزبر جلوی منافقین قرار گرفتند و عملیات مرصاد را ترتیب دادند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که منافقین برنامه ریزی دقیقی برای رسیدن به تهران داشتند، تأکید کرد: اینها با عوامل داخلی از جمله کسانی که در زندان بودند هماهنگ بودند تا پس از ورود به تهران این عناصر داخلی هم به این افراد بپیوندند؛ حال در این موضع حساس حکم امام صادر شد، چراکه خطر تا بیخ گوش کرمانشاه رسیده بود، امام راحل با شجاعت و قاطعیت حکم داد که همه منافقینی که در زندان هستند و بر موضع نفاق پافشاری می کنند، محارب و حکم آنها اعدام است.

وی تصریح کرد: از این کلام مشخص می شود که امام راحل حکم به اعدام مطلق نداد، چراکه عده ای برگشته بودند و توبه کردند و کسی با آنها کاری نداشت ولی برای کسانی که پافشاری می کردند، هیأت سه نفره ای در تهران و استان های دیگر مأمور شدند، دوباره محاکمه این افراد را آغاز کنند، و همین کار را کردند و جلسات مکرری با منافقین برگزار کرده و موضع آنها را سؤال می کرد و اگر هنوز برموضع نفاق پافشاری می کردند بی شک محارب بودند، چراکه سران منافقین محارب بودند و باید اعدام می شدند و از طرفی افراد منافق در زندان یک پتانسیل بر علیه نظام برشمرده می شدند که به سازمان وصل بودند و حتی در زندان شهر قم برای خود فرماندار تعیین کرده بودند و همچنین برای قتل مأموران زندان و فرار نیز نقشه های شومی کشیده بودند.

حجت الاسلام نیازی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی که در آن دوران رییس قوه قضاییه بودند نیز ابهام داشتند و از طریق حاج احمد آقا از حضرت امام سؤال کردند، آیا این حکم برای افرادی است که هنوز محاکمه نشده اند و یا برای کل افراد است، امام راحل جواب دادند «در هر مرحله ای است فرقی ندارد، تردید نکنید، باید دشمنان اسلام هرچه زودتر از بین برود».

معنای محارب و حکم آن

وی با تأکید بر این که برای صدق عنوان محارب لزوما نباید کسی مرتکب قتل یا جنایتی شده باشد، ابراز کرد: طبق قانون مجازات اسلامی که امروز نیز در کشور اجرا می شود، محارب کسی است که دست به سلاح علیه جمهوری اسلامی ببرد که نمونه بارز آن سازمان منافقین است که در 30 خرداد سال 60 علیه نظام جمهوری اسلامی علنا آغاز به جنگ کرد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: طبق قانون مجازات اسلامی همه اعضای یک سازمان علیه نظام، محارب هستند، هرچند به سلاح دست نبرند و کارهای فرهنگی انجام دهند و در همین قانون بیان می شود کسانی که به دنبال طراحی کودتا هستند نیز محارب محسوب می شوند و همانطور که گفتیم این افراد در زندان به فکر کودتا بودند ولی با این حالا تک تک آنها دوباره محاکمه شده و افراد پشیمان بخشیده شدند.

وی با اشاره به مبنای فقهی اعدام محاربینی که در جنگ فعلی با مسلمانان نیستند، ابراز داشت: در اسلام دو نوع جنگ داریم؛ جنگ با کفار و جنگ با بغاة، باغی کسی است که علیه نظام اسلامی و حاکم عادل شورش کند و تا زمانی که تسلیم شود باید با او جنگید، همچنانکه دو جنگ مهم در زمان امیرمؤمنان جمل و صفین بود که همگی باغی و شورشگر بودند ولی زنده مانده های در هریک از دو جنگ حکم متفاوتی داشتند.

حجت الاسلام نیازی افزود: حضرت بعد از جنگ جمل دستور دادند فراری ها و مجروح ها را به قتل نرسانید ولی در جنگ صفین کسی که فرار می کرد را باید دستگیر می کردند و می کشتند؛ دلیل این موضوع این بود که در جنگ جمل تشکیلات سران جمل متلاشی شده بود و حکم اسلام این بود که نباید با آنها کاری داشته باشند ولی در جنگ صفین تشکیلات معاویه سرپا بودند و اگر فراری ها باقی می ماندند برمی گشتند و برعلیه حضرت دسیسه می کردند.

وی با بیان این که منافقین می خواستند دوباره نیرو جمع کرده و جنگ را آغاز کنند، گفت: حکم فقهی آن برای زندانی ها همانند اسرای جنگ صفین است؛ این ها محارب بودند و حتی اگر کسی را نکشته باشد بازهم حکم او اعدام است و هرچند توبه کند بازهم فرقی ندارد چراکه خود محاربه جنایت است همانند همان 4هزار نفری که حضرت علی(ع) در جنگ صفین گردن زد ولی نظام برای کسانی که توبه می کردند را می بخشید چرا که درصف مقدم نبودند.

حمایت همه جانبه منتظری از منافقان

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران مبنی این که آیا آقای منتظری از منافقین حمایت می کرد، اضافه کرد: بله ایشان علنا از منافقین حمایت می کرد و اصلا باند مهدی هاشمی در خانه منتظری بودند، ایشان کسی بود که جلوی نظام ایستاد و امام راحل نیز در نامه عزل ایشان وی را حامی منافقین و جریان مهدی هاشمی معرفی کرد.

رییس اسبق سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری در آن موقع ایشان را قائم مقام رهبری معرفی کردند در حالی که بنابر نقل ها حضرت امام با این مسأله مخالف بودند./1330/پ201/ج1

ارسال نظرات