۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۴۷۴۸۶
استاد حوزه علمیه:

نحوه تشکیل خانواده و زندگی امام علی و حضرت فاطمه بهترین الگو برای جوانان است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه جوانان باید نحوه تشکیل خانواده و زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، افزود: بخش اعظم مشکلات موجود در این بخش نتیجه دور شدن از الگوهای اسلامی است.
حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در مراسم گرامیداشت اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج فرخنده و مبارک امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سال دوم هجری قمری و روز ازدواج که با حضور جوانان در بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: باید خانواده‌ها و جوانان نحوه تشکیل و زندگی خانواده امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار داده و سعی کنند راه این بزرگان را ادامه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز مشکلات متعددی در برابر ازدواج و تشکیل خانواده جوانان قرار گرفته است، ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجود در برابر ازدواج جوانان نتیجه فاصله گرفتن از این الگوهای اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام اسدی با تبیین نحوه زندگی دختران قبل از ازدواج، همسرداری و تربیت فرزندان، ادامه داد: پسرها هم می‌بایست نسبت به وظایف و مسؤولیت خود پیش و پس از تشکیل خانواده آگاه بوده و تلاش کنند این مسیر را به دور از گناه و منطبق بر آموزه‌های اسلامی طی کنند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه بخشی از مسائل و مشکلات پیش روی تشکیل خانواده و ازدواج به رفتار جوانان در جامعه باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب و همچنین عدم ارتباط نامناسب با جنس مخالف از اصولی است که دخترها و پسرها باید آن را رعایت کنند تا بتوانند در آینده زندگی سالمی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه نحوه زندگی پیش از ازدواج جوانان بر زندگی زناشویی آنها تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت کسی در دروان جوانی زندگی سالمی نداشته باشد اما در زندگی مشترک موفق باشد.

 

به گفته وی زن و مرد برای هم همانند لباس هستند که هم برای یکدیگر پوشش هستند و هم در سرما از هم محافظت می‌کنند؛ ازاین‌رو باید زوج و زوجه در زندگی نسبت به وظایف خود آشنایی داشته و سعی کنند آنها را به بهترین نحو انجام دهند.

 

این کارشناس ازدواج و خانواده با بیان اینکه همچنین در زندگی مشترک در مواجهه با مشکلات و ناملایمات نباید دنبال مقصر بگردیم، ادامه داد: باید دو نفر تلاش کنند تا راه‌حل صحیح مشکل را پیدا کنند نه اینکه هرکدام دیگری را مقصر جلوه دهند.

 

حجت‌الاسلام اسدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تربیت فرزندان و نحوه برخورد با فرزند در اوضاع مختلف اشاره کرد و افزود: لازم است در طی این مسیر هم با تأسی به ائمه اطهار (ع) حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) چراغ راه هستند و باید با پیروی از دستورات و راهنماییهای آنها مسیر دستیابی به کمال را پیدا کرد، اضافه کرد: مؤمن واقعی کسی است که محبت اهل بیت در دل او زنده باشد، با شرکت در مراسم شهادت و ولادت اهل بیت (ع) ارادت خود را به این بزرگواران نشان دهد و سیره عملی زندگی آنها را در زندگی خود عملی کنند.

 

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان با مطالعه و پژوهش در سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) و ترویج آن به‌عنوان سبک زندگی اسلامی در جامعه از وقت جوانی خود بهترین استفاده را کنند؛ لذا شرکت در برنامه‌های مناسبتی مذهبی بهترین فرصت برای کسب معرفت، آموزش سبک زندگی صحیح در جامعه و الگوگیری از ائمه اطهار (ع) در زندگی فردی و اجتماعی است./9314/203/ب

ارسال نظرات