۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۴۷۵۰۹
استاد حوزه علمیه نرجس زاهدان:

آرامش درونی زوجین نخستین نشانه زندگی سالم و اسلامی است

استاد حوزه علمیه نرجس خاتون(س) شهرستان زاهدان گفت: خانواده کارکردها و نتایج مثبت بسیاری در درون افراد و همچنین در جامعه دارد، اما بر اساس آیات و روایات، اولین نشانه یک زندگی سالم و اسلامی این است که افراد آن خانواده از آرامش درونی برخوردارند.
خانواده

خانم صدیقه حسینی، استاد حوزه علمیه نرجس خاتون(س) شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: خانواده نهادی مقدس و مهمترین جزء تشکیل دهنده جامعه است که در اسلام جایگاه ویژه‌تری نیز دارد و روایات بسیاری درباره اهمیت و قداست آن وارد شده است.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه 21 سوره مبارکه روم می‌فرماید «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ»، و از نشانه‏ هاى او اين است که از نوع خودتان همسرانى براى شما آفريد تا با آنها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد، آرى در اين نعمت براى مردمى كه مى‏ انديشند قطعا نشانه‏‌هايى است؛ بنابراین نخستین نتیجه ازدواج، آرامش است.

خانم حسینی تصریح کرد: اگر در خانه‌ای آرامش وجود داشته باشد، اعضای آن خانواده می‌توانند در مسیر تعالی و تکامل قرار بگیرند، زیرا بسترها فراهم شده است، اما از دامان یک خانواده مضطرب و پرآشوب، فرد نمی‌تواند راه و صراط مستقیم را به راحتی پیدا کند.

مدرس حوزه علمیه زاهدان افزود: برای آنکه زندگی مشترک افراد از آرامش و سکون برخوردار باشد، باید مواردی را چه قبل از ازدواج و چه بعد از شکل‌گیری خانواده مدّ نظر قرار داد، از جمله اینکه هنگام انتخاب همسر، معیارهای ما صحیح و اسلامی باشد.

وی بیان کرد: برای همسریابی باید معیارهایی همچون متدین بودن، تقوا، اخلاق نیکو، صداقت، هم‌کفو بودن از لحاظ شخصیتی و اقتصادی و بویژه سطح فرهنگی حائز اهمیت است، چون بعد از تشکیل زندگی آثار خود را نشان می‌دهد.

خانم حسینی ادامه داد: بعد از شکل‌گیری خانواده نیز همسران باید به دنبال تقویت پیوندها و استحکام خانواده خود باشند که برای این کار، لازم است صبر، فداکاری، عفو و گذشت داشته باشند، خرده‌گیری نکنند و سعی نداشته باشند فقط حرف خودشان را بر کرسی بنشانند.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه مشکلات فرهنگی عاملی در بالا رفتن سن ازدواج جوانان شده است، عنوان کرد: معضلات اجتماعی و فرهنگی که تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله هجمه‌های فرهنگی دشمن به وجود آمده است، متأسفانه سن ازدواج جوانان ما را بالا برده است؛ در حقیقت این مسأله ریشه در مسائل فرهنگی دارد و مشکلات اقتصادی در اکثر موارد یک بهانه است.

مدرس حوزه علمیه زاهدان همچنین با تبریک سالروز ازدواج امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س)، افزود: پیوند این دو بزرگوار، پیوندی آسمانی بود؛ از میان خواستگارهای بسیاری که دختر گرامی رسول اکرم(ص) داشتند، خداوند علی(ع) را برای این امر شایسته دانست و عقد ایشان در آسمانها بسته شد؛ نتیجه این ازدواج و پیوند خجسته نیز ائمه بزرگوار هستند./831/302/ب2

ارسال نظرات