۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۴۷۵۲۲
آیت الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگاران:

طلاب فرصت تحصیل در حوزه را قدر بدانند/ انقلابی ماندن؛ برنامه و شعار اصلی حوزویان

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از حوزه علمیه گفت: ایشان از ما خواستند که در سنگر انقلاب باقی بمانیم، بنابراین می توانیم بگوییم انقلابی ماندن حوزه یکی از شعارهای اصلی حوزویان است که باید در مسیر آن گام بردارند.
آیت الله حسینی بوشهری آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در سال امروز 13 شهریور ماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه حوزه های علمیه که پیشکسوت مراکز آموزشی است از امروز کار خود را با قدرت آغاز می کند و ما امیدواریم در سال جاری حوزه های علمیه در زمینه رشد علمی و رشد اخلاقی برجسته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر عزیز انقلاب امروز از ما حوزویان درخواست های زیادی دارند، ابراز داشت: ایشان از ما خواستند که در سنگر انقلاب باقی بمانیم، بنابراین می توانیم بگوییم انقلابی ماندن حوزه یکی از شعارهای اصلی حوزویان است که باید در مسیر آن گام بردارند.

وی با اشاره به حضور طلاب جدید الورود به حوزه افزود: آن چه که می توانم بگویم این است که طلاب عزیز از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را داشته باشند همچنان که  رسول گرامی اسلام می فرمایند که فردای قیامت یکی از افرادی که بسیار حسرت می خورد فردی است که امکان تحصیل علم دینی داشته است ولی از فرصت ها و امکانات استفاده لازم را نبرده است که این شخص خیلی آه و افسوس و حسرت در روز قیامت دارد.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: عمر سریع می گذرد، بنابراین باید طلاب از این فرصت طلایی استفاده کنند، چراکه امروز هم جامعه نیازمند انسان هایی عالم، متخلق و متعهد است و هم نظام اسلامی نیازمند به افراد متعهد، فاضل و تحصیل کرده دارد و هم فضای بین المللی امروز از حوزه و حوزویان و تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) انتظارات زیادی دارد.

وی به فضای حساس جامعه جهانی اشاره کرد و ابراز داشت: در جهان امروز اقبال به دین زیاد است همچنانکه دوستان ما از گذشته بیشتر شده اند و کسانی که علاقه مند به آشنایی با مباحث دینی هستند و دوست دارند از سرچشمه زلال اهل بیت(ع) استفاده کنند افزایش پیدا کرده اند.

امام جمعه قم تصریح کرد: بنده از اساتید محترم که طلاب از محضر آنها استفاده می کنند می خواهم با توجه به این که چشم طلاب به شما دوخته شده است، شما نیز از این فرصت طلایی استفاده کنید و دانش خود را خالصانه در اختیار طلاب قرار دهید تا اینها هم در آینده بدرخشند و جامعه از وجود آنها بهره مند شود./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات