۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۴۷۸۹۴
مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

ازدواج راه رسیدن به زندگی کامل مطابق شاخصه های اسلامی است

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه زن و مرد همدیگر را هم پوشانی و هم افزایی می کنند، گفت: اگر کسی بخواهد یک زندگی کامل و مطابق با شاخصه های اسلامی داشته باشد باید به سمت ازدواج برود.
حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی

حجت الاسلام غلامعباس موسوی، مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ازدواج از سنت پیامبر گرامی اسلام و از جمله امور پسندیده و مورد سفارش دین اسلام بوده و هست که از ابتدایی ترین روز خلقت انسان رخ داد، اظهار داشت: انسان یک موجود اجتماعی است که  نیاز به اجتماع، همراه، همسر، همدرد و همراز دارد.

وی افزود: بسیاری از نیازهای انسان از جمله  نیازهای عاطفی، اجتماعی،  جنسی، اخلاقی و روحی به وسیله ازدواج تأمین می شوند.

وی با بیان اینکه  ازدواج نه تنها در بین انسان ها وجود دارد، بلکه در بین سایر موجودات هم هست، اظهار داشت: انسان برای رسیدن به تکامل باید ازدواج کند، برای اینکه ازدواج انسان را از پلکان ترقی بالا می برد و به کمالات انسانی و الهی می رساند؛ بنابراین ازدواج از اموری است که انسان ناگزیر از انجام آن است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه انسان اگر بخواهد به کمال الهی برسد قطعا این ازدواج است که می تواند این مسیر را تسهیل کند افزود: ازدواج در اسلام افزون بر بعد اجتماعی آن، یک امر مقدسی شمرده می شود که انسان را از خطرات فراوانی می تواند نجات دهد.

وی افزود: ازدواج در اسلام از چنان اهمیتی برخوردار است که نه تنها همه بسیار بر این امر سفارش شده، بلکه برای رفتن افراد به سمت ازدواج ثواب و پاداش قرار داده است، تا افراد به ازدواج تشویق و ترغیب کردند؛ برای نمونه در اسلام سفارش شده ثواب نماز شخص متأهل و دارای خانواده چند برابر نماز انسان مجرد است.

مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در روایات اهل بیت(ع) هم ازدواج بسیار سفارش شده است، فرزند چند حق بر گردن پدر و مادر خود دارد که یکی از این حقوق ازدواج است؛ بنابراین والدین باید شرایط ازدواج را برای فرزند خود فراهم کنند تا فرزند بتواند خانواده تشکیل دهد و با قرار گرفتن در کنار همسر مسیر تکامل و سعادت را طی کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه زن و مرد همدیگر را هم پوشانی و هم افزایی می کنند، بیان کرد: با ازدواج زن و مرد به کمال می رسند و اگر کسی بخواهد یک زندگی کامل و مطابق با شاخص های زندگی انسانی و اسلامی داشته باشد باید به سمت ازدواج برود.

مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان گفت: ازدواج عقل و افکار افراد را کامل می کند، انسان ها را به کمک همدیگر می آورد، امنیت بخشی می کند و وقتی دو انسان در کنار هم قرار می گیرند تصمیمات دوراندیشانه، عاقلانه و با تدبیر می گیرند و زندگی را به سمت یک زندگی عاقلانه و مدبرانه ای هدایت می کنند؛ بنابراین ازدواج افزون بر برکات اجتماعی و مادی، برکات معنوی هم دارد و به همین خاطر است که اسلام آن را تشویق کرده است./875/ت302/ی

ارسال نظرات