۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۴۷۹۸۰
مدیر دفتر آیت الله حکیم:

مراجع تقلید نجف در مسائل سیاسی نقش ارشادی ایفا می‎کنند

مدیر دفتر حضرت آیت الله حکیم با بیان اینکه اهل تسنن با امنیت در میان شیعیان زندگی می‎کنند، اظهار داشت که برخی از رسانه‎ها درپی ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن هستند.
حجت الاسلام سيد محمد حسين حكيم، مدیر دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الحکمه، حجت الاسلام سيد محمد حسين حكيم، مدیر دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف در گفت وگویی تلویزیونی، به بیان ویژگی‎های حوزه علمیه نجف اشرف، استقلال و نقش اساسی آن در گسترش زندگی مسالمت آمیز در جامعه پرداخت و گفت: اجتهاد نقش و تاثیر اساسی در باز شدن باب اجتهاد در نزد شیعیان و استمرار ارتباط محبان اهل بیت (ع) با علمای عادل دارد.

وی با بیان اینکه مراجع در مسائل سیاسی دخالت نمی‎کنند، افزود: نقش مراجع در نجف اشرف ارشادی است و هیچ گاه به صورت تفصیلی در مسائل سیاسی دخالت نمی‎کنند. مراجع هنگامی که می‎بینند مسؤولان در انجام وظایف خود کوتاهی می‎کنند و خدمات ضروری مردم را فراهم نمی‎سازند، درب دفاترشان را به نشان اعتراض بر روی آنان می‎بندند.

وی تاکید کرد که مراجع خواستار ثبات در زمینه‎های مختلف هستند تا مردم و خانواده‎ها نسبت به آینده خود امیدوار و اطمینان داشته باشند.

مراجع مصالح عمومی را بر مصالح شخصی مقدم میکنند

مدیر دفتر حضرت آیت الله حکیم ادامه داد: مراجع همیشه مصالح عمومی را بر مصالح شخصی ترجیح می‎دهند و مردم را به زندگی مسالمت آمیز دعوت کرده است.

وی از تحرکات برخی از رسانه‎ها در گسترش فتنه به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: رسانه‎ها در حالی درپی اختلاف بین شیعه و سنی هستند که اهل تسنن در میان شیعیان در شهرهای مانند بغداد و بصره با امنیت و به خوبی زندگی می‎کنند.

حجت الاسلام حکیم با بیان سوال‎هایی به انتقاد از حامیان تروریست پرداخت و اظهار داشت: چه زمانی این همه تروریست از کشورهای مختلف جمع شدند؟ چه زمانی و به چه شکل برای این تجمع بزرگ برنامه ریزی کردند؟ جریان تروریستی در حالی در کشورهای منطقه مستقر شده‎اند که برخی از آنان دارای مدرک دانشگاهی بالایی هستند.

وی با اشاره به جنایت‎های داعش بیان داشت: هیچ کودک، زن و انسان بی گناهی و هر شی که به تاریخ تشیع گره خورده است از اقدامات تروریستی و حمله‎های وحشیانه داعش در امان نیست.

مدیر دفتر حضرت آیت الله حکیم عنوان کرد: جهانیان باید بدانند که نبرد ملت عراق در موصل، نبرد اصول و ارزش‎های انسانی است. تروریست‎ها بویی از ارزش‎های انسانی نبرده‎اند و اقدامات تروریستی خود را در مناطق مختلف ادامه می‎دهند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات