۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۰۲۷
در نشست «رونمایی از همکاری‌های مؤسسه تبیان و کمیته فرهنگی اربعین» مطرح شد؛

«تبیان» به کمک «اربعین» آمد

پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان به همت مشاوران کمیته فرهنگی ستاد اربعین، به زائران کربلا در جریان پیاده‌روی اربعین، مشاوره می‌دهد.
ستاد مرکزی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری «رونمایی از همکاری‌های مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان و کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین حسینی»، ظهر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام حمید احمدی، مسؤول کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین حسینی و سید حیدر مرتضوی، قائم مقام مدیرعامل مؤسسه تبیان، به همت ستاد مرکزی اربعین در مؤسسه مشعر برگزار شد.

استفاده از «تبیان»؛ جلوگیری از دوباره‌کاری

حجت‌الاسلام احمدی، در ابتدای این نشست با بیان این خبر که ستاد اربعین از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان به زائران کربلا در جریان پیاده‌روی اربعین مشاوره می‌دهد در مورد دلیل استفاده از پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان برای این‌کار گفت: ما می‌خواهیم از ظرفیت‌های موجود برای فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی پیاده‌روی اربعین استفاده کنیم و زمانی که زیرساخت‌های چنین کاری وجود دارد نیازی نیست مجدداً خودمان اقدام به تأسیس رسانه‌ای کنیم، بلکه از زیرساخت‌های موجود و کارهای مردمی استفاده می‌کنیم مخصوصاً که بخش عظیمی از کار اربعین توسط خود مردم انجام می‌شود.

وی افزود: تبیان یکی از مؤسساتی است که از ظرفیت‌های آن استفاده می‌کنیم و با مؤسسات دیگر نیز در حال رایزنی هستیم و امیدواریم امسال نیز اربعین خوبی داشته باشیم.

زائران، برای «تبیان» مطلب بفرستند

در ادامه این نشست، مرتضوی با تشکر از اقدامات کمیته فرهنگی اربعین؛ در مورد همکاری‌های مؤسسه تبیان در اطلاع‌رسانی‌های گردهمایی اربعین گفت: شاید آموزش‌های قبل از سفر از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه باشد و مؤسسه تبیان که به عنوان یک مؤسسه پیشرو، بزرگترین پایگاه رسانه‌ای سطح کشور را در اختیار دارد این امکان را دارد که سرویس اطلاعاتی خوبی در این زمینه به زائران بدهد. تبیان در حوزه قرآن و اهل‌بیت(ع) فعالیت‌های زیادی دارد و جنس فعالان و مخاطبان تبیان با جنس فعالان ستاد اربعین یکی است، لذا گام‌هایی برداشته شده است که مطابق آن، زائران می‌توانند ارتباط مستقیم بگیرند، مطالب خودشان را بفرستند و به طور کلی بستر مناسبی برای زائران خواهد بود.

وی افزود: یکی از بخش‌های پرمخاطب تبیان، فیلم‌های آن است که روزانه صدها فیلم دیده می‌شود از این رو ما کانالی برای فیلم‌های فرهنگی اربعین در اختیار دوستان قرار دادیم که امیدواریم تأثیر مناسب داشته باشد؛ همچنین بحث مشاوره اینترنتی را داریم، کاربرانی که سؤالاتی دارند از طریق مشاوره اینترنتی تبیان به افرادی که کمیته فرهنگی  اربعین مشخص کرده مرتبط می‌شوند و پاسخشان را دریافت می‌کنند که می‌تواند در موضوعات مختلف از جمله بهداشت سفر، وسایل ایاب و ذهاب و امثالهم باشد. به طور کلی می‌توان گفت ظرفیت برای پاسخگویی در سطح بالایی انجام شده است.

قائم مقام مدیرعامل مؤسسه تبیان در مورد مردمی بودن پیاده‌روی اربعین تأکید کرد: البته انتظارات مردم نباید زیاد باشد و اطلاعاتشان را در اصل باید خودشان تهیه کنند، چون پیاده‌روی اربعین یک حرکت حکومتی نیست بلکه حرکتی مردمی است.

بنر «گروه مشاوره اربعین» در سایت اصلی تبیان وجود دارد

در بخش دیگری از این نشست، مرتضوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار رسا در مورد زمان پاسخگویی به سؤالات مردم از طریق پایگاه تبیان گفت: این امکان از الان وجود دارد و بخشی جداگانه برای آن در نظر گرفته شده است و بنر آن تحت نام «گروه مشاوره اربعین» در سایت اصلی تبیان وجود دارد و همچنین در سایت الاربعین نیز لینک آن وجود دارد. همچنین مدت زمان پاسخگویی به سؤالات 24 الی 48 ساعت خواهد بود.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام احمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار رسا در مورد تعداد مشاورانی که برای پاسخگویی از طریق پایگاه تبیان در نظر گرفته است و حجم فعالیت آنان بیان کرد: 10 عدد از مشاورانمان را برای این امر در نظر گرفته‌ایم که در 14 کمیته از جمله کمیته زیرساخت‌ها؛ کمیته حمل و نقل؛ کمیته اسکان و تغذیه؛ کمیته خدمات شهری؛ کمیته بین‌الملل هستند. همچنین امیدواریم سرعت پاسخگویی را به 2 ساعت تقلیل دهیم.

وی در پایان در پاسخ به دیگر خبرنگاران در مورد  گفت: بیشتر مشکلات ما در صدور ویزا و حمل و نقل است، در صدور ویزا توسط سما، اعلام خواهد شد؛ در حمل و نقل نیز اطلاع‌رسانی می‌کنیم که مردم از کدام مرز خارج شوند تا مشکل رفع شود زیرا ما معتقدیم که مشکالات را باید به طور دقیق به مردم بگوییم./202/805/ب1

ارسال نظرات