۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۴۸۰۹۱
ولیعهد آل سعود:

ایرانی‌ها امنیت حج را به خطر می‌اندازند

ولیعهد سعودی که جانشین وی مدت‌هاست در صحنه سیاست به ویژه سیاست خارجی عملا وی را به حاشیه رانده، بهترین راه برای اظهار وجود را در اتهام‌زنی و جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران یافته است، وی بار دیگر مدعی شده است ایرانی‌ها امنیت حج را به خطر می‌اندازند.
بن نایف ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌های سعودی به انعکاس اظهارات ضد ایرانی ولیعهد رژیم آل سعود پرداخته‌اند. محمد بن نایف که این روزها به مرد هیچ‌کاره آل سعود به سبب اقدامات محمد بن سلمان که تمام ارکان قدرت رژیم را به انحصار خود درآورده است،‌در جریان رژه نیروهای امنیتی سعودی به اتهام‌زنی مجدد علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بن نایف که ریاست کمیته عالی حج عربستان را برعهده دارد، مدعی شده است پادشاهی سعودی، تمام اوضاع امنیتی را در خلال موسم حج در نظر می‌گیرد و بر اساس طرح‌های امنیتی، پیشگیرانه و سازماندهی قبلی و محکم از نظر اجرایی با آن تعامل می‌کند.

وی درباره حجاج ایران به دروغ‌گویی آشکار پرداخت و ادعا کرد: «بعثه حج ایران خواسته‌هایی داشت که بر خلاف مقاصد و اهداف حج بوده و امنیت حج را به خطر می‌‌اندازد و بر خلاف تقدس مکانی و زمانی  است و پادشاهی سعودی تحت هیچ شرایطی اجازه وقوع هر آنچه را که مخالف با شعائر حج باشد و امنیت را به خطر اندازد و بر زندگی حجاج و سلامت و امنیت آنها تاثیربگذارد و این اقدامات چه از سوی ایران باشد یا غیره، نخواهد داد».

منزوی‌ترین ولیعهد تاریخ آل سعود درباره حجاج یمن هم مدعی شد: آنچه مانع ادای فریضه حجاج یمن شده، حوثی‌ها و طرفداران آنها هستند که تلاش می‌کنند از اوضاع حجاج یمنی برای اهداف تبلیغاتی که آشکار است و ملت یمن به خوبی آن را درک می‌کنند،‌بهره‌برداری کنند.

به گزارش تسنیم، ولیعهد سعودی در واکنش به انتقادهای مستمر از آل سعود به سبب محروم کردن مردم ایران از ادای فریضه حج در موسم امسال به فرافکنی و جوسازی روی آورد و ادعا کرد: «آنچه رسانه‌ها و برخی مسؤولان ایرانی مطرح می‌کند، صحت و واقعیت ندارد، آنها خوب می‌دانند که پادشاهی تمام تسهیلاتی را که برای دیگر حجاج بیت الله الحرام ارائه می‌کند، به حجاج ایرانی هم ارائه کرده است،‌اما در موسم حج امسال،‌بعثه حج ایران خواسته‌هایی داشت که بر خلاف اهداف و مقاصد حج است در حالی که دیگر بعثه‌های حج به این مسائل پایبندو متعهد هستند، خواسته‌های مطرح شده از سوی ایران امنیت حج و حجاج از جمله حجاج ایرانی را به خطر می‌اندازد و همچنین بر خلاف تقدس مکانی و زمانی است، این مقامات ایران هستند که تمایل ندارند حاج ایرانی به حج بروند بنا به دلایلی که مربوط به خود ایرانی‌هاست و در چارچوب تلاش آنها برای سیاسی‌کردن حج و تبدیل آن به شعارهایی است که بر خلاف تعالیم اسلام و مخل امنیت حج و حجاج است و ما آن را نمی‌پذیریم و و با قاطعیت و شدت با هر کس که بخواهد به امنیت حج خللی وارد کند، مقابله می‌کنیم».

ولیعهد سعودی در ادامه حجاج بیت الله الحرام از سراسر جهان را تهدید کرد که اگر بر خلاف آنچه آل سعود تدارک دیده،‌عمل کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد و مجازات خواهند شد.

بن نایف مدعی شد که پادشاهی سعودی افتخار دارد به ضیوف الرحمن خدمت می‌کند و زمینه ادای آسان و راحت مناسک آنها را فراهم کرده و تمام امکانات مادی و انسانی خود را برای ادای این رسالت اسلامی بزرگ به کار گرفته است و دستگاه‌های دولت و بخش خصوصی ذیربط در موسم حج برای ارائه خدمات مختلف و تسهیلات در بالاترین سطح و بهترین کیفیت در طول شبانه‌روز از لحظه ورود حجاج تا لحظه بازگشت سالم و امن خود فعالیت می‌کنند.

ولیعهد سعودی با نادیده گرفتن ادامه تخریب هدفمند و سازمان‌یافته آثار اسلامی مکه مکرمه و مدینه منوره به بهانه توسعه حرمین شریفین ادعا کرد حج هر سال شاهد طرح‌های توسعه و خدمات کیفی و منحصر به فرد در سایه تجارب دستگاه‌های ذیربط در امور حج و حجاج بوده و این پادشاهی سعودی است که این رسالت بزرگ را ایفا می‌کند./847/ب102/د

ارسال نظرات