۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۴۸۰۹۲

دیدار فرستاده سازمان ملل و انصارالله و کنگره مردمی در مسقط

فرستاده ویژه سازمان ملل با هیأت انصارالله و کنگره مردمی در عُمان دیدار کرد؛ در این دیدار چشم‌اندازی از راه‌حل یمن بر اساس طرح «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، به هیأت میهنی ارائه شد.
اسماعیل ولدالشیخ نماینده سازمان ملل در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ساعاتی پایانی شب گذشته با هیأت میهنی (انصارالله و کنگره مردمی) در عُمان دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العربی الجدید»، در این دیدار دو ساعته «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله، «عارف الزوکا» معاون وی، «حمزه الحوثی» و «خالد الدینی» حضور داشتند.

به گزارش فارس، ولد الشیخ چشم‌اندازی از راه‌حل برای پایان درگیری‌های یمن بر اساس طرح ارائه شده از سوی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، به هیأت میهنی ارائه داده است.

طرح کری تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت‌ انصاارلله و عقب‌نشینی از جنبش از صنعا و برخی شهرهای دیگر به علاوه تحویل سلاح سنگین را مطرح می‌کند.

بر اساس گزارشها، این دیدار هیچ نتیجه ای در پی نداشته است و هیأت میهنی خواستار رفع منطقه پرواز ممنوع بر فراز فرودگاه بین المللی صنعا و بازگشت به صنعا قبل از عید قربان شده تا درباره «طرح پیشنهادی» برای وصول راه حل با رهبرانشان صحبت کنند.

ولدالشیخ از شنبه وارد عمان شده اما هیات میهنی تا دیروز حاضر به دیدار با وی نشده بود./847/ب102/د

ارسال نظرات