۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۴۸۱۲۸
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت فعالیت های مجلس است

خدادادی با بیان این که رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت فعالیت های مجلس است، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس با برخورداری از افراد توانمند و متخصص، رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی را در روند بررسی برنامه ششم توسعه لحاظ خواهد کرد.
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: منطقه آذربایجان به ویژه تبریز همواره مهد تمدن، فرهنگ، هنر و اندیشه بوده است.

وی با بیان این‌که تبریز به شهر اولین‌ها مشهور است که این امر نشانگر پیشینه مدنیت در این خطه است، خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان یک شهر متفکر و پیشتاز، سرآغاز بسیاری از تحولات تاریخی و اجتماعی بوده است، تبریز همچنین به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع شناخته می شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «آذربایجان سر ایران است» و این ویژگی، محدود به شکل نقشه جغرافیایی نیست؛ بلکه آذربایجان و تبریز همواره به ویژه در تاریخ معاصر کشور نقش مهم و محوری در تحولات عدالت‌خواهانه ملت ایران داشته است.

خدادادی با تأکید بر این‌که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با سفر به استان آذربایجان شرقی به دنبال بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی این خطه از کشور است، تصریح کرد: امروز شاهد همدلی و یکپارچگی در مدیریت استان هستیم و این امر در مجمع نمایندگان استان نیز کاملاً بارز است.

وی با بیان این‌که کمیسیون اجتماعی مجلس با برخورداری از افراد توانمند و متخصص، رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی را در روند بررسی برنامه ششم توسعه، لحاظ خواهد کرد، افزود: بندهای مختلف گزارش شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف حاشیه‌نشینی و بافت‌ فرسوده، حمل‌‌ و‌ نقل و آلودگی‌ هوا نمونه هایی از معضلات موجود در کلان‌شهرهای کشور است.

نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به این‌که حاشیه‌نشینی در محدوده یک‌ چهارم از شهر، از معضلات نگران‌کننده شهر تبریز است، گفت: حجم و وسعت حاشیه‌نشینی تبریز، از شهرهای تهران و مشهد کمتر است؛ اما باید دانست که همین امر عامل بروز معضلات فرهنگی و اجتماعی شده است.

خدادادی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که باید حرکت‌هایی برای مقام‌سازی اجتماعی با تعریف گروه‌های هدف صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی آماده است؛ انتظارت و خواسته‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها را مورد بررسی قرار داده و در برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی در مسیر تحقق مطالبات فرهنگی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کند، گفت: امروز نیازمند مهندسی فکری و اجتماعی در برخورد با تحولات جامعه هستیم./935/202/ب2

ارسال نظرات