۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۴۸۱۵۱
همزمان با عيد سعيد غديرخم؛

اجراي نهج البلاغه خواني در 110 مسجد و مركز فرهنگي كاشان

مديرمسؤول کانون اُنس با نهج البلاغه کاشان از برگزاري طرح نهج البلاغه خواني در 110 مسجد و مركز فرهنگي‌كاشان همزمان با عيد سعيد غديرخم خبرداد.
برگزاری دوره‌های کوتاه آشنایی با معارف نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، محمد حسين همايوني، پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: کانون فرهنگي هنري اُنس با نهج البلاغه، مجري طرح نهج البلاغه خواني، با همّت و اراده جمعي از جوانان مؤمن انقلابي و ولايي شهر دارالمؤمنين کاشان و با همکاري اساتيدي از حوزه و دانشگاه با توکّل به خداي رحمان و در ظلّ عنايت اميرمؤمنان فعاليت خود را از سال 1392 آغاز كرده است.

وي افزود: هدف و آرمان اتاق فکر کانون و اعضاي آن با تحقّق مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمينه آشنايي و اُنس عمومي مردم با معارف کتاب نهج البلاغه و کلمات اميرمومنان است.

همايوني با اشاره به بخشي از فرازهاي فرمايشات رهبر معظم در پنجمين کنگره نهج البلاغه، عنوان كرد: رهبر معظم انقلاب درپنجمين کنگره نهج البلاغه فرمود، همانطور که قرآن خوانده مي شود، نهج البلاغه هم بايد خوانده شود چون تعالي قرآن است و همانطورکه مسلمانها خود را موظّف مي‌دانند با قرآن اُنس پيدا کنند و ندانستن قرآن را براي خود نقص مي دانند، ندانستن نهج البلاغه هم بايد برايشان نقص به حساب بيايد.

وي افزود: در همين راستا و پيرو رهنمودها و تاکيدات رهبر معظم انقلاب به لزوم نهج البلاغه خواني عموم مردم، کانون اُنس با نهج البلاغه کاشان نيز طرح نهج البلاغه خواني در مساجد، کانونهاي فرهنگي، پايگاه هاي بسيج و مراکز علمي و مذهبي را از سال 1392 آغاز و با استقبال خوب مردم کاشان و حمايت مديران و نخبگان فرهنگي و ارادتمندان اميرمومنان همراه شده است.

مدير مسؤول کانون اُنس با نهج البلاغه کاشان اضافه كرد: در اجراي اين طرح، هر هفته يک روز يا يک شب ‹‹ترجيحاً يکشنبه ها که روز زيارتي اميرمومنان است›› بعد از اقامه نماز درمحل نمازخانه يا مسجد، کتاب شريف نهج البلاغه در بين نمازگزاران توزيع مي‌شود و قاري يک يا دو صفحه ترجمه فارسي نهج البلاغه را قرائت مي‌کند و امام جماعت نيز در صورت لزوم به صورت مختصر تفسير و توضيحي را پيرامون متن قرائت شده ارائه مي‌كند.

همايوني اذعان كرد: با اجراي اين طرح، امواج ملکوتي کلمات اميرمومنان در مساجد و مراکز فرهنگي و مذهبي طنين انداز مي شود و جاذبه کلام اميرمؤمنان در عمق جانهاي شيعيان حضرت نفوذ و اُنس و اقبال عمومي با نهج البلاغه شکل مي گيرد.

به گفته وي، در اجراي اين طرح، نوآوري و ذوق و سليقه امام جماعت و نمازگزاران نيز بسيار مؤثر بوده است به طوريكه در برخي مساجد و کانونها و پايگاه هاي بسيج و مراکز علمي و مذهبي علاوه بر طرح نهج البلاغه خواني، جلسات تفسير موضوعي نهج البلاغه نيز برگزار مي‌شود و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مديرمسؤول کانون اُنس با نهج البلاغه کاشان اضافه كرد: در طول سه سال فعاليت کانون اُنس با نهج البلاغه کاشان در ايام تعطيلات تابستان، دوره تابستاني طرح اُنس با نهج البلاغه در مساجد و مراکز فرهنگي و مذهبي علاقمند و مستعد با حضور و استقبال مردم به ويژه جوانان روبرو شده است.

وي اظهار داشت: تابستان امسال نيز که مصادف است با عيد سعيد غديراست طرح نهج البلاغه خواني در 110 مسجد و مرکز علمي و فرهنگي و مذهبي اعمّ از کانون فرهنگي، پايگاه بسيج، مسجد و نمازخانه مدارس و دانشگاه ها، جلسات و هيئات مذهبي، به صورت خودجوش و فعّال در زمينه اُنس با معارف نهج البلاغه و برگزاري جلسات تفسير نهج البلاغه برگزار مي شود. 

همايوني يادآور شد: براي هرچه بهتر برگزار شدن اين جلسات، با همت و مساعدت خيرين قرآن و نهج البلاغه، از سال 1391 تاکنون بالغ بر 4 هزارجلد نهج البلاغه هديه وقفي از طريق کانون اُنس با نهج البلاغه در اختيار مساجد و کانونهاي فرهنگي و پايگاه هاي بسيج و مراکز مجري طرح نهج البلاغه خواني قرار گرفته است، ضمن اينكه با مشورت اساتيد حوزه و دانشگاه کاشان، بهترين مربيان و مبلغان نهج البلاغه انتخاب و به اين مراکز معرفي شده اند.

وي افزود: با کار جمعي امامان جماعت مساجد، مديران و نخبگان فرهنگي کاشان و با کمک اساتيد حوزه و دانشگاه و همّت طلّاب و جوانان مؤمن انقلابي شهر در کانون اُنس با نهج البلاغه يک جنبش مردمي و نهضت نهج البلاغه خواني در راستاي تحقق دغدغه هاي فرهنگي رهبرمعظم انقلاب در طول اين سه سال شکل گرفته است و اميدواريم در پايان تابستان امسال که مصادف با عيد سعيد غديرخم است، جشن تحقق 110 مسجد و مرکز مجري طرح نهج البلاغه خواني را در کاشان برگزار كنيم.

همايوني در ادامه با يادآوري اينكه کانون اُنس با نهج البلاغه کاشان در راستاي اهداف خود، برنامه هاي فرهنگي متنوعي را در طول سال در برنامه خود دارد، اجراي همايش هاي تخصصي قرآن و نهج البلاغه به صورت ساليانه با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه و مربيان و مبلّغان ونخبگان فرهنگي و اجراي اردوي هاي فرهنگي تخصصي معارف مهدويت در محل مجتمع ياوران امام زمان(عج) جمکران ويژه اعضاي کلاسها و جلسات اُنس با نهج البلاغه را از جمله برنامه هاي فرهنگي كانون اعلام كرد.

وي همچنين، اجراي طرح ختم گروهي و فردي نهج البلاغه در 110 روز ويژه گروه هاي فرهنگي متقاضي، توليد کتاب، لوح فشرده، فلش کارت و محصولات متنوع آموزشي، تبليغي و ترويجي در موضوع فرهنگ قرآن و نهج البلاغه و اهلبيت (ع) و ارتباط با مؤسسات همکار در سراسر کشور براي تبليغ و اجراي طرح نهج البلاغه خواني در مساجد سراسر کشور و مراکز فرهنگي واجراي اردوهاي فرهنگي زيارتي و سياحتي به ويژه مشهد مقدس ويژه مربيان و مجريان و اعضاي کلاسها و جلسات اُنس با نهج البلاغه و بهره مندي از فيوضات خورشيد امامت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و حضور درکلاسهاي نهج البلاغه حوزه علميه مشهد مقدس را از ديگر برنامه هاي فرهنگي اين كانون برشمرد.

به گفته وي، کانون اُنس با نهج البلاغه کاشان، شعار ‹‹کاشان،کاشانه نهج البلاغه›› را براي خود انتخاب و دنبال مي‌كند و با راه اندازي صفحه رسمي ايسنتاگرام و کانال تلگرامي با همين نام، کليه خدمات و محصولات فرهنگي خود را به علاقه مندان به ترويج فرهنگ نهج البلاغه ارائه مي‌كند./202/1307/ب1

ارسال نظرات