۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۲۳۵

گسترش کلاهبرداری در عربستان بر اساس قرآن درمانی

عده ای سودجو با استفاده از خرافه گرایی مردم عربستان، سودهای بالایی کسب می کنند تا جایی که هزاران پرونده کلاهبرداری در این کشور ثبت شده است.
خرافه گرایی

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه العربیه در برنامه "مهمه خاصه" گزارشی در رابطه با "رقیه شرعی" و یا درمان با قران و ادعیه تهیه کرد که آمارها و داستان‌های این مستند کوتاه در عربستان قابل توجه است.

سعد السبر کارشناس مذهبی و استاد فقه در این برنامه گفت: با زیاد شدن شبکه‌های اجتماعی و وسعت رسانه‌ها، رقیه شرعی به شکلی عجیب بین مردم رواج پیدا کرده تا جایی که فکر می‌کنم برای این گونه کارها باید قوانینی طراحی شده تا در چارچوبی خاصی قرار گیرند تا اوضاع مردم وخیم تر نشود.

وی افزود: در دنیای عجیبی که مسؤولان عربستان مردم کشور را به حال خود رها کرده‌اند، عده ای کلاهبردار، داروخانه‌های زیادی به نام رقیه شرعی گشوده‌اند و برای درمان بیماران عربستانی عسل و زیره و سرکه را با قیمت‌های بسیار بالایی ارائه می کنند.

السبر تصریح کرد: بدون شک درمان با قرآن برای همگان ثابت شده است ولی امروزه افرادی با سوء استفاده از احساسات دینی مردم و به بهانه درمان با قرآن از بیماران عربستانی کلاهبرداری می کنند.

یکی از بینندگان نیز اظهار داشت: کار به جایی رسیده که مردم، کلاهبردارانی که درمان با قرآن را ترویج می دهند، بیشتر از پزشکان قبول دارند.

این شهروند عربستانی افزود: شخص رقیه خوانی را می‌شناسم که به مقداری معروف شده که بیش از 10 الی 12 کارگر هندی را برای پاسخ به تلفن های خود استخدام کرده است.

گزارشگر در پایان افزود: تاکنون هزاران شکایت علیه افرادی که ادعای درمان با قرآن را داشته‌‎اند به ثبت رسیده که هیچ کدام از آنها به فرجام نرسیده است./9861/ب296/د

ارسال نظرات