۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۴۸۲۵۰
کارشناس مسائل مذهبی:

تقوا و تصدیق وعده های الهی سبب عاقبت بخیری می شود

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به اینکه بخشندگی، تقوا و تصدیق وعده های الهی سبب عاقبت بخیری می شود، گفت: قرآن کریم انسان ساز است، صرف ‏خواندن قرآن نمی تواند انسان ساز باشد‏، قرآن را باید همراه با تفکر و تدبر خواند و به آیات آن عمل کرد‏.
عاقبت بخیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: هدف از زندگی در دنیا رسیدن به کمال و قرب الهی است و نزدیک ترین راه برای رسیدن به خدا راه مستقیم است.

وی ادامه داد: همه موجودات به جز انسان تک سرشتی هستند، انسان موجود چند سرشتی است، خدا در انسان این توانایی را قرار داده است که می تواند با تمرین کردن به هر مهارتی دست پیدا کند، طبق آیات شریفه قرآن سه چیز برای رسیدن به حقیقت لازم است، نخستین آن جسم، دوم خلق و خوی در حد ملکه و سومین آن تفکر و اعتقادات است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اگر انسان بخواهد در  مسیر درست قرار بگیرد باید بخشنده و عطا کننده باشد، انسان باید از مال، علم، آبرو و از هر چه که خداوند به او داده انفاق کند چرا که هر چه خدا به انسان می دهد از آن او است، بخشندگی به تنهایی کافی نیست بلکه باید همراه با تقوا باشد.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: کسی که گناه نکردن برایش ملکه شده باشد و در او گرایشی به وجود آمده باشد که تمایل به سمت بندگی و ترک گناه داشته باشد انسان باتقوایی است، بعد از بخشندگی و تقوا تصدیق بهترینها و وعده ها و پاداشهای الهی سبب می شود که انسان در مسیر همواری قرار بگیرد که بتواند گناه را ترک کند و قدم در مسیر خوبیها بردارد و زندگی برایش آسان و عاقبت بخیر شود.

وی اظهار داشت: اگر انسان در عمل بخل بورزد و در مسیر گناه قدم بردارد و وعده های الهی را تکذیب کند زندگی برایش دشوار و عاقبت به شر می شود و توفیق عمل خیر از او گرفته می شود، هر چند در ظاهر چرخ زندگی اش بچرخد ولی به نیکی نمی چرخد بلکه به شر و گناه می چرخد.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: قرآن کریم انسان ساز است، تمام مذمتهایی که در قرآن کریم آمده است مربوط به انسانهایی است که ساخته نشده اند، صرف خواندن قرآن نمی تواند انسان ساز باشد هر چند همان خواندن قرآن هم تاثیرات و برکات زیادی دارد ولی قرآن را باید همراه با تفکر و تدبر خواند و به آیات آن عمل کرد./202/869/ب1

ارسال نظرات