۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۴۴۸۵۰۸
معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

خروج از مسیر اعتدال نتیجه عدم تدبر در قرآن است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمام مسائلی که امروزه گریبان جوامع اسلامی را گرفته است، از جمله خروج از مسیر اعتدال و روی آوردن به افراط و تفریط، به دلیل عدم تدبر در باطن قرآن است؛ زیرا اسلام دین اعتدال، اخوت و برادری است.
هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته 17 شهریورماه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره دانشجویی قرآن و عترت که در زاهدان برگزار شد، گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان در این چند ساله همواره در کنار توسعه علمی، به فعالیتهای دینی و فرهنگی نیز توجه داشته  و یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال بیش از 40 هزار دانشجو در سطوح مختلف دانشگاهی، منطقه ای و کشوری جشنواره های دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه های کشور شرکت می کنند، افزود: وقتی یک جریان فکری و فرهنگی در دانشگاه شکل می‌گیرد و هر ساله این جشنواره برگزار می‌شود به این معنا است که این جشنواره به یک سنت حسنه تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: آنچه جامعه اسلامی به آن نیاز دارد، تدبر در قرآن است و نه تنها توجه به ظواهر آن و در این جشنواره سعی و تلاش ما بر آن بوده است که از ظواهر قرآن عبور کرده و بیشتر به سمت تدبر در قرآن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: توجه به زیباییهای ظاهری قرآن نیز ارزشمند است اما قرآن کتاب سعادت است و سعادت نیز بدون تدبر در آیات حاصل نخواهد شد، از این رو نباید توجه به ظواهر ما را از باطن قرآن کریم غافل سازد.

هاشمی اظهار کرد: تمام مسائلی که امروزه گریبان جوامع اسلامی را گرفته است، از جمله خروج از مسیر اعتدال و روی آوردن به افراط و تفریط، به دلیل عدم تدبر در باطن قرآن است؛ زیرا اسلام دین اعتدال، اخوت و برادری است.

وی ادامه داد: در مسابقات قرآنی آنچه میزان و معیار اعتبارسنجی است، بخش داوری است که از حساسیت بالایی برخوردار است و بحمدالله در این جشنواره بزرگ قرآنی نیز داوران برجسته کشور حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد: ما باید ایمانی جامع و کامل داشته باشیم تا به سعادت برسیم و قرآن ما را به سمت این ایمان جامع هدایت می کند؛ قرآن می آموزد که باید به خداوند، همه رسول او، همه کتب الهی، به ملائکه و حاملان وحی و نیز روز معاد ایمان داشته باشیم.

وی در پایان افزود: ما به برکت قرآن، به همه رسول و کتب الهی ایمان داریم و به همه مسلمانان واقعی حسّ اخوت داریم؛ ما نمی توانیم پیرو قرآن و اهل بیت(ع) باشیم و دچار افراط و تفریط بشویم چرا که این افراط و تفریط ما را از دین خارج می کند؛ اسلام به ما درس اخوت و وحدت می دهد؛ ما نه فقط شعار وحدت می دهیم، بلکه قلباً به همه مسلمانان واقعی عشق می ورزیم، چرا که اگر غیر از این باشیم پیرو امام و رهبری نیستیم831/./202/ب2

ارسال نظرات