۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۴۸۵۴۲
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه بوشهر:

رشته تخصصی تربیت دانش آموز در حوزه راه اندازی شود

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به فعالیت مبلغان در مدارس و نقش آنان در تربیت دانش آموزان، گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید رشته تخصصی تربیت برای مبلغان در حوزه راه اندازی شود.
تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حامد بردستانی، صبح امروز در همایش ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری که در خرم آباد برگزار شد، گفت: تعامل حوزه علمیه و آموزش در تربیت و پرورش اخلاقی دانش آموز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مبلغان در مدارس علمیه حضوری فعال دارند، افزود: راه اندازی رشته تخصصی تربیت دانش آموز در مدارس می تواند بنیه تبلیغی و فعالیت مبلغان را تقویت بخشد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه بوشهر بیان داشت: در راستای راه اندازی این رشته تخصصی در حوزه های علمیه باید پیگیری جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی تبلیغ با محوریتهای گوناگون در حوزه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: طلاب پایه سه به بالا که توانایی تبلیغ داشته باشند در این دوره ها شرکت می کنند.

حجت الاسلام بردستانی افزود: دوره های آموزش کلاسداری، روشهای سخنرانی، مشاوره و اصول تربیتی و مخاطب شناسی در حوزه برای طلاب برگزار می شود.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی تقویت بنیه تبلیغی طلاب برای حضوری مؤثر در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه استان بوشهر با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه در کشور، تصریح کرد: حوزه ظرفیف عظیمی برای ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه است و همواره باید از این ظرفیتها به خوبی بهره مند شد.

وی با اشاره به وظایف کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صحیح باید از توان تبلیغی مبلغان در جهت رشد و ترقی دانش آموزان در عرصه معنوی، علمی و اخلاقی استفاده کرد.

حجت الاسلام بردستانی افزود: برای برطرف شدن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در عرصه تبلیغ باید ارزیابی برنامه های کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در طول سال با جدیت بررسی شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات