۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۸۷۲۹

اعتراض شدید اللحن عالم اهل تسنن لبنان به توهین مفتی سعودی علیه ایرانیان

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت از تکفیر ایرانیان از سوی مفتی آل سعود به شدت انتقاد کرد و سخنان رهبر معظم انقلاب را کاملا منطقی و مسؤولانه توصیف کرد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن لبنان و رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در پیامی نسبت به فتوای کافر و آتش پرست بودن ایرانیان از سوی مفتی عربستان به شدت انتقاد کرد.

در این پیام آمده است: این سخنان کاملا غیرمنطقی، غیر عملی، شتاب زده و بدیهه گویی به شمار می آید. سخنان حضرت آیت الله خامنه ای با وجود الفاظ سنگین، یک انتقاد درست و بجا بود که با حجم فاجعه صبح عید در منی مطابقت داشت.

وی افزود: سخنان حضرت آیت الله خامنه ای کاملا اسلامی و برگرفته از درد واقعه رخ داده ای است که ممکن است دوباره تکرار شود، اما در مقابل شاهد سخنان غیرمسؤولانه و فتنه برانگیزانه مفتی سعودی بودیم؛ سخنانی که بیان آنها از سوی مفتی یک کشور اسلامی بزرگ که حرمین شریفین را در خود جای داده، به هیچ وجه شایسته نیست.

شیخ ماهر حمود با اشاره به شرایط استثنایی امت اسلامی و لزوم دوری از سخنان غیرمسؤولانه فتنه انگیزانه تأکید کرد که حجاج ایرانی هر سال به حج می پردازند، آیا مفتی عربستان در این روزها به این نتیجه رسید که ایرانیان مسلمان نیستند و آیا با این سخنان می تواند ادعا کند تا ابد از حج محروم می شوند؟

آل‎سعود شعار «مرگ بر اسرائیل» را سیاسی کردن حج قلمداد می کند

این عالم لبنانی ادامه داد: حج به همه مسلمانان بدون استثنا تعلق دارد و عربستان تنها مدیریت آن را برعهده دارد و نباید خود را متولی جواز و منع حجاج قلمداد کند و بدون هیچ معیار شرعی از ادای حج مسلمانان جلوگیری بعمل آورد.

وی درباره ادعای سیاسی کردن حج از سوی ایران تصریح کرد: سیاسی کردن دلالت های فراوانی دارد و مفتی و رسانه های سعودی حق ندارند جنگ علیه یمن و حمایت از گروه های تروریستی را جهاد و شعار «مرگ بر اسرائیل» ایرانیان را سیاسی کردن حج جلوه دهند. 

رییس اتحادیه علمای مقاومت خاطر نشان ساخت: توهین به ایرانیان با الفاظی نظیر «عجم»، «مجوس» و «صفوی» نمی تواند واقعیت روشن حمایت ایران از مقاومت در لبنان و فلسطین و نبرد با رژیم صهیونیستی و حامیان مذهبی و قومیتی آن را تغییر دهد. ادعای اینکه حمایت ایران از مقاومت در راستای پروژه نفوذ و گسترش صورت می گیرد کاملا اشتباه است زیرا این کشور بهای سنگینی بدین منظور پرداخت می کند.

خطر تشیع برای جهان اسلام، توهمی بیش نیست

شیخ ماهر حمود ایجاد هراس میان اهل سنت نسبت به گسترش تشیع در جهان را غیرقابل قبول خواند و گفت: این مساله نشان دهنده ضعف دشمنان است و ما به نیابت از علمای اهل تسنن حامی مقاومت در سراسر جهان اعلام می کنیم که اهل سنت و جماعت یک دریای وسیع اسلامی هستند که تاریخ و میراث فقهی و علمی و سیاسی گسترده ای دارند و هیچ حق نمی تواند خود را نماینده این مذهب دانسته و از خطر توهمی شیعیان سخن بگوید.

وی تأکید کرد که اهل سنت و جماعت واقعی باید نقش خود را در ادامه جایگاه طبیعی در رهبری امت را ایفا کنند نه اینکه به دنبال اشتباهات دیگران و سرپوش گذاشتن بر خوبی هایشان باشند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: مبارزه با فتنه مذهبی و تلاش برای تقریب میان مسلمانان با وجود اختلافات مذهبی و سیاسی و قومیتی از اوجب واجبات محسوب می شود چرا که ما فتنه در آستانه نابودی همه دستاوردهای قرن های اخیر است تا به عامل تسخر سایر ملت ها مبدل شویم./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات