۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۴۸۷۳۸
شهید مدافع حرم میهمان سوگ لاله ها؛

بوی بهشت در پردیسان قم وزیدن گرفت

در اجتماع مدافعان حرم شهرک پردیسان قم، پیکر‌مطهر شهید حسینی از شهدای مدافع حرم، میهمان خیل عظیم مشتاقان شهادت بود و مردم شهید پرور، وداعی با شکوه با این شهید والامقام داشتند.
مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این اجتماع با شکوه که در شب شهادت امام باقر (ع)  برگزار شد، جمع کثیری از ارادتمندان و دوستداران اهل بیت، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.

امام باقر‌(ع) مدافع حرم اهل بیت

حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی سخنران این اجتماع، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، این شهیدان را چراغ راه جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این شهیدان والامقام، با بذل جان خود که بالاترین دارایی شان بوده،­ با خداوند معامله ای نیکو کردند و اگر امروز ما در­­ امنیت و آسایش زندگی می کنیم، مدیون خون این شهیدان هستیم.

امام جمعه پردیسان، امام باقر (ع) را مدافع حریم و حرم اهل بیت برشمرد و اظهار داشت: حضور آن حضرت در واقعه عاشورا، برای ضبط و ثبت این رویداد مهم تاریخی بوده است و ایشان یک خبرنگار معصوم و رسانه ای بی خطا و بدون افراط و تفریط  بودند که به روایت مظلومیت حریم اهل بیت پرداختند.

وی افزود:‌ وقتی که تمام تلاش دستگاه تبلیغاتی اموی، برای خارجی خواندن کاروان اهل بیت (ع) به کار برده می شد، آن حضرت که کودکی 5 ساله بودند، با شجاعت و شهامت خود به رسوا کردن دستگاه حاکمه پرداختند.

انقلاب اسلامی ادامه جریان معصومین است

حجت الاسلام قوامی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان دفاع آن حضرت از حریم اهل بیت (ع) ابراز کرد: زمانی که مشاوران یزید می خواستند وی را به کشتن تمام اسرا وادار کنند، ایشان با شهامت خاص خود، این دسیسه شوم را ناکام گذاشتند و ثابت کردند که دفاع از حرم و حریم اهل بیت ع سن و‌ سال نمی شناسد.

وی افزود: هر سه امام بزرگواری که در بقیع مدفون هستند، خبرنگار واقعه عاشورا هستند و ثبت این رویداد بزرگ تاریخی و جنایت هولناک که در حق اهل بیت (ع) انجام شد، توسط این امامان بزرگوار صورت پذیرفته است.

امام جمعه پردیسان، با تشبیه شرایط امروز جهان با آن دوران، خاطرنشان کرد:‌ امروز داعش از نسل همان افرادی است که زن ها را به اسارت برده و جنایت های هولناکی را در طول تاریخ رقم زده اند و انقلاب اسلامی ما نیز استمرار جریان فکری و سیاسی اهل بیت (ع) است که ما وظیفه داریم وقایع امروز را ثبت کنیم و خون‌نگار این رخدادها باشیم.

هرچه داریم از فرهنگ دفاع مقدس است

در بخش دیگری از این اجتماع، یکی از راویان دفاع مقدس به بیان خاطره از دفاع مقدس و مدافعان حرم پرداخت.

حجت الاسلام آوینی مهم ترین دارایی فرهنگی نسل کنونی را، فرهنگ دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: امروز مدافعان حرم اهل بیت در عراق و سوریه، تمام افتخارشان را این می دانند که خود را شبیه بسیجی های زمان جنگ کنند و این مسأله نشان دهنده ی گنجینه ی عظیم معنوی ما است که متأسفانه از آن غفلت کرده ایم.

وی افزود: آنچه امروز در سوریه و عراق مشاهده می شود بیانگر صدور انقلاب به دیگر کشورهای اسلامی است که در داخل کشور کمتر به اهمیت آن پرداخته می شود.

این راوی دفاع مقدس، شهیدان افغانی مدافع حرم را در اوج مظلومیت دانسته و تصریح کرد: برخی روایت ها از این شهدای والامقام ، نشان دهنده ی معنویت بسیار زیاد آنها است و ما باید راوی این مظلومیت و معنویت ها باشیم.

گفتنی است، وداع با پیکر مطهر شهید حسینی از شهدای مدافع حرم؛ شور و حال معنوی خاصی به این مراسم بخشیده و پیکر این شهید بزرگوار، برای دقایقی میهمان این اجتماع با شکوه بود./872/پ201/ی

 

 

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات