۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۴۸۸۸۸
استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد؛

جایگاه تعیین کننده مرگ در رونمایی از وجود واقعی انسان

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به جایگاه تعیین کننده مرگ در رونمایی از وجود واقعی انسان، گفت: تن آدمی مانند غلاف شمشیر است و روح مانند شمشیر است و مرگ مانند لحظه بیرون آمدن شمشیر از نیام است و جنس شمشیر را نشان می دهد.
رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، استاد حوزه و دنشگاه در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله سید اسد الله مدنی که شب گذشته در مهدیه همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت اخلاق در انسان، اظهار داشت: انسان باید در تعالی و سعادت خود نسبت به اخلاقیات توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت تزکیه و تهذیب نفس، ابراز داشت: انسان ها مانند انار سر بسته هستند و چیزی از درون آنها مشخص نیست اما مرگ به منزله بازکردن این انار سر بسته است و محتویات واقعی انسان را نشان می دهد.

حجت الاسلام رنجبر با بیان روایتی از امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: اهمیت معنویت مانند پر برای پرواز کبوتر است و انسان باید به این دنیای فانی دل نبندد و امام علی(ع) می فرماید غنی و فقیر بودن بعد از مرگ مشخص می شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه تعیین کننده مرگ در رونمایی از وجود واقعی انسان، تصریح کرد: تن آدمی مانند غلاف شمشیر است و روح مانند شمشیر است و مرگ مانند لحظه بیرون آمدن شمشیر از نیام است و جنس شمشیر را نشان می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: انسان زیرک باید پیش از مرگ حساب کار خود را انجام دهد و راه رسیدن به سعادت همنشینی با مردان خدا و بزرگانی است که چوب وجود را به الماس مبدل می کنند.

وی با بیان این که اولیای الهی کیمیاگر هستند و کیمیاگری می کنند، افزود: تأثیر همنشینی در انسان به حدی است که سعادت و شقاوت انسان به این موضوع بر می گردد چنان که ابوذر غفاری نیز پس از راهزنی و گردنه گیری در ملاقات و همنشینی با پیامبر(ص) دگرگون شد و از اصحاب قرار گرفت.

حجت الاسلام رنجبر به آیه ای از قرآن کریم در این باره اشاره کرد و گفت: از خرما هم می توان شراب درست کرد و هم می توان طعام پاک و سالم ایجاد کرد و این مطلب درباره انسان هم صدق می کند.

وی با اشاره به اخلاق و اخلاص شهید آیت الله مدنی، افزود: انسان مانند میوه درخت خرما است به گونه ای که اگر گذارش به خمار بیفتد از مسیر سعادت می ماند و اگر در مسیر خوبان قرار گیرد راه تعالی را به سرعت می پیماید.

حجت الاسلام رنجبر گفت: قرآن نقشه راه خوب برای انسان است و باید گذار انسان به قرآن بیفتد./979/202/ب2

ارسال نظرات