۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۴۸۹۱۰

گرامیداشت یاد شهدای منا در انگلیس برگزار شد

به مناسبت سالگرد فاجعه منا و سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) مرکز اسلامی انگليس با برگزاری مراسمی، انزجار خود را از حاکمان آل‌سعود اعلام کرد.
عزاداری در مرکز اسلامی انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت امام باقر (ع) با همکاری هیات جوانان بنی‌هاشم لندن و با تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد و قرائت زیارت عاشورا آغاز شد.

حجت‌الاسلام شیخ علی برهان ضمن تسليت شهادت امام محمد باقر(ع) به شرکت‌کنندگان، طی سخنانی به بررسی شخصيت و زندگی سراسر مجاهدت و تلاش علمی آن حضرت پرداخت.

وی با تأکيد بر اینکه در سفر حج و اطراف خانه خدا و کعبه معظمه رحمت خداوند بسیار گسترده است، به ذکر حدیثی از امام باقر(ع) پرداخت و اظهار کرد: رحمت خدا شامل حال زائرانی می‌شود که دارای سه خصلت حسنه اخلاق و حسن خلق، حلم و بردباری و تقوایی که شخص را از گناهان باز دارد، باشند.

حجت الاسلام برهان با تأکید بر بی‌لیاقتی، بی‌مدیریتی و بی‌دقتی حاکمان آل‌سعود و مأموران امنیتی آنان در اداره حرمین شریفین که هر ساله به نوعی موجب ایجاد حوادثی برای زائران حرم امن الهی می‌شوند، به حادثه خونین و تاسف برانگیز سال گذشته در منا که موجب کشته و مصدوم شدن حجاج بی‌شماری شد، اشاره و اظهار امیدواری کرد که به برکت امام محمد باقر(ع)، خدای متعال جان باختگان سال گذشته منا را غریق رحمت کند و خود انتقام اعمال وهابی‌ها و حاکمان آل‌سعود را که هرساله به‌دلیل بی‌مسؤولیتی خود موجب آزار و اذیت زائران بیت الله الحرام و هم کیشان مسلمان و کشته و مجروح شدن آنان می‌شوند، بگیرد.

وی افزود: گروه‌های القاعده، طالبان و داعش که دائماً دست به جنایت می‌زنند همه در مدارس وهابی‌ها و با سرمایه حاکمان آل‌سعود پرورش می‌یابند و خداوند متعال قطعاً اعمال شنیع آنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و انتقام مسلمانان مظلوم جهان را از آنان خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا، در پايان اين مراسم علی مصلایی، يکی از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در لندن با قرائت اشعار و نوحه و ذکر مصائب خاندان اهل بيت(ع) به مرثيه خوانی و عزاداری پرداخت.

مراسم مشابهی به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد و شرکت‌کنندگان ضمن اظهار ارادت به خاندان اهل بیت(ع) و امام باقر(ع)، یاد جان باختگان حادثه تاسف برانگیز منا را گرامی داشته و برای شادی روح آنان فاتحه قرائت کردند./847/ب102/د

ارسال نظرات