۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۴۸۹۳۲

هواپیماهای جنگی عربستان 6 بار فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند

هواپیماهای متجاوز عربستانی صبح امروز شنبه طی 6 نوبت فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند.
حملات هوایی عربستان به یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع نظامی یمنی درباره حملات اخیر عربستان به یمن گفت: هواپیماهای عربستانی طی شش نوبت فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران وخسارات مالی زیادی به آن وارد کردند.

عربستان از 9 آگوست ( 19مرداد) سال گذشته تاکنون به طور مداوم فرودگاه بین المللی صنعا را هدف حملات وحشیانه خود قرار می دهد. این در حالی است که شمار زیادی از بیماران، زخمی ها وافراد دیگر یمنی در سایه سکوت سازمان های حقوقی وبشر دوستانه جهان همچنان از سفر به دیگر کشورها محروم مانده اند.

سازمان ملل اواخر ماه گذشته با اعتراف به ناتوانی خود در رفع موانع اعمال شده از سوی عربستان بر واردات ، صادرات وبرداشتن تحریم هوایی عربستان از یمن ، افزایش رنج ها ومرارت های مردم این کشور را تایید وبر حل سیاسی آن تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، عربستان با تجاوز نظامی به یمن ومحاصره آن طی یک سال ونیم گذشته تمامی قوانین بین المللی وبشردوستانه را زیر پا گذاشته است.

عربستان از ششم فرودین سال گذشته با همراهی برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا ٬تجاوز نظامی به یمن را به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی به قدرت آغاز کرد.بنا بر اعلام سازمان ملل طی این مدت بیش از 10هزار یمنی کشته شده اند./847/ب102/د

ارسال نظرات