۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۴۸۹۵۳
پژوهشگر حوزه مهدویت مطرح کرد؛

ضرورت الگوبرداری یاران امام زمان از یاران امیرمؤمنان

معاون پژوهشی پژوهشکده مهدویت با تأکید بر شناختن یاران حضرت علی(ع) گفت: با شناخت و تحلیل رفتار و زندگیِ آن‌ها می‌توانیم برای یاری امام زمان، از این شخصیت‌های بزرگ الگوبرداری کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آینده روشن(پژوهشکده مهدویت)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری، معاون پژوهشی پژوهشکده مهدویت در جمع پژوهشگران این مؤسسه، با اشاره به ضرورت الگوبرداری یاران امام زمان(عج) در عصر غیبت از یاران اهل بیت‌(ع)، گفت: «تعامل‌ها، توصیفات و عشق‌وعلاقه‌ی اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و یارانشان نسبت به یکدیگر»، می‌تواند الگویی جامع و کاربردی برای یاران امام زمان(عج) در عصر غیبت باشد.

وی افزود: با دقت و تأمل در تعابیر اهل بیت(ع) درباره یارانی که حتی برای ما ناشناخته هستند، می‌توان ضمن شناخت عظمت این افراد، از آن‌ها الگوبرداری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری به یک نمونه عینی اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی زیدبن‌صوحان در جنگ جمل به شهادت رسید، حضرت علی(ع) بر بالین او آمد و با تأثر فرمود: «رحمك الله يا زيد لقد كنت خفيف‌المؤنه كثيرالمعونه؛ خدايت رحمت كند اى زيد كه تو براستى كم‌خرج و پركار بودی».

وی افزود: «حاضرالمعونه» تعبیر دیگری است که حضرت علی(ع) درباره زیدبن‌صوحان به‌کار می‌برد. «حاضرالمعونه» غیر از «کثیرالمعونه» است؛ کثیرالمعونه کسی است که در همه جا کمک می‌کند و پرفایده است، اما حاضرالمعونه یعنی کسی که هر موقع با او کاری داشتیم، او حاضر است و حضور دارد.

این پژوهشگر حوزوی، با تأکید بر مطالعه و تحلیل رفتار و زندگی یاران حضرت امیرالمؤمنین(ع)، ابراز داشت: قبل از این‌که حادثه جمل پیش بیاید و حضرت امیرمؤمنان(ع) درباره طلحه و زبیر صحبتی بکنند، زیدبن‌صوحان با بصیرتی کامل ضمن شناخت این جریان انحرافی که در مقابل امیرمؤمنان(ع) ایستاده بود، با صراحت به رسواسازی طلحه و زبیر می‌پردازد و محکم هم می‌ایستند.

وی در پایان تصریح کرد: با ورود به زندگی هر کدام از یاران امیرمؤمنان(ع) می‌توان در عصر غیبت از آن‌ شخصیت‌های بزرگ الگوبرداری کرد و انشاءالله بتوانیم از یاران حضرت صاحب‌الزمان(عج) باشیم./845/د102/ی

ارسال نظرات