۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۰۴۹
امام جمعه عجب شیر:

حادثه منا حد اعلای بی کفایتی آل سعود بود

حجت الاسلام شربیانی گفت: فاجعه منا عمقی دردناک برای کشورهای مسلمان داشت و نشان از حد اعلای بی کفایتی رژیم سعودی در مدیریت حج بود.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آل سعود را بدتر از صهیونیسم دانست و آن را نوکر آمریکا و اسرائیل خواند و گفت: این رژیم در حقیقت غیر مسلمانان و وهابی است و در منطقه با حمایت از گروه های تروریستی داعشی عامل بی ثباتی و نا امنی درکشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر نه تنها در برابر جنایتهای این رژیم نایستادند بلکه از آن حمایت کردند، افزود: کسانی که با حمایت از این رژیم و فروش سلاح به این کشور در تمام جنایات این رژیم در یمن و سوریه و یا دیگر کشورها شریک هستند، باید پاسخگو باشند.

امام جمعه عجب شیر به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‏ الله الحرام و مسلمانان سراسر عالم اشاره کرد و گفت: پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‏ الله الحرام، پیامی حکیمانه، راهنمایی‏ دقیق برای مسلمانان بود و در عین حال پر سوز و دردناک بود.

وی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام بر جنبه‏ های مختلفی از جنایات سعودی‏ها در عربستان تأکید کردند و امت اسلامی را به برداشتن گامهای اساسی در مقابله با این جنایات و پیدا کردن راهی برای آزادی حرمین شریفین از دست این طاغوت‏ها فرا خواندند.
حجت الاسلام شربیانی ادامه داد: معظم له با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولتها و ملتهای اسلامی تأکید کرد: که جهان اسلام اعم از دولتها و ملت های مسلمان باید حاکمان سعودی را به ‏درستی بشناسند و به ‏خاطر جنایاتی که در گستره‏ جهان اسلام به ‏بار آورده‏ اند، گریبان آنها را رها نکنند.

وی با بیان اینکه کشتار مسلمانان در منا با این گستردگی غیر قابل تحمل است و باید کشورهای مسلمانان در برابر این اقدامات سعودیها بایستند، گفت: این فاجعه عمقی دردناک برای کشورهای مسلمان داشت و نشان از حد اعلای بی کفایتی رژیم سعودی در مدیریت حج بود.

امام جمعه عجب شیر با تأکید بر خروج از مدیریت حکام بی کفایت سعودی، خاطرنشان کرد: تا زمانی که حج تحت مدیریت سعودی بگردد این فجایع دردناک تداوم خواهد داشت، از این رو باید فکری برای مراسم بزرگ حج و مدیریت آن شود، آل سعود در نهایت بی کفایتی و بی لیاقتی از مدیریت حج قرار دارد./302/854/ب1

ارسال نظرات