داشتن رویکرد تقریبی اصل مهم در تبلیغ بین الملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی ولی پور از اساتید جامعة المرتضی(ع) در آیین افتتاحیه دوره های آموزشی جامعة المرتضی(ع) به تبیین اصول تبلیغی در عرصه بین الملل پرداخت و گفت: برای تبلیغ در عرصه بین الملل نکات مهمی وجود دارد که حتما باید رعایت شوند.
مبلغ دینی در عرصه بین الملل ابراز داشت: برای تبلیغ در هر منطقه از جهان، باید نسبت به آن کشور آشنایی کامل داشته باشیم؛ روحیات و اخلاقیات آن ها را مطالعه کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید نسبت به آن آشنایی کامل داشته باشیم، مذهب و دین آن جامعه است؛ برای تبلیغ در کشورهای خارجی باید دین آن ها به طور کامل مطالعه کرده باشیم.
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اصل دیگر در تبلیغ بین المللی، ضرورت تبلیغ با رویکرد تقریبی است؛ اگر مبلغی بخواهد در وهله اول دین و مذهب کشوری را که برای تبلیغ به آن جا رفته را نقد کند، موفق نخواهد بود.
حجت الاسلام ولی پور تأکید کرد: برای معرفی دین مبین اسلام سه حقیقت باید مدنظر مبلغان باشد؛ نخستین آن بیان زیبایی دین است که باید همه زیبایی های دین را استخراج کرده باشیم و برای آن جامعه تبیین کنیم.
وی افزود: حقیقت دیگر دین مبین اسلام این است که این دین الهی بر مبنای دانش پایه گذاری شده است؛ در واقع مردم آن کشور و مذهب باید بدانند که دین اسلام، دینی دانش محور است.
مبلغ دینی در عرصه بین الملل خاطرنشان کرد: سومین حقیقت این بوده که دین مبین اسلام بر پایه نیکی و خوش اخلاقی است؛ این سه ویژگی مهم برای تعریف دین در جهان است و اگر این سه حقیقت در ذهن ما باشد و به آن ها ایمان داشته باشیم، به راحتی می توانیم دین حقیقی را برای مردم تبیین کنیم.
گفتنی است که در پایان این مراسم از اساتید و دانش پژوهان برتر با حضور معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، رییس جامعة المرتضی(ع) و معاون بین الملل حوزه علمیه تجلیل به عمل آمد./840/پ202/ی