۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۴۹۱۸۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

برگزاری برنامه های مذهبی راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه برگزاری مراسم مذهبی بصیرت دینی و سیاسی در جامعه را ارتقا می بخشد، گفت: برگزاری این برنامه ها در سایه بصیرت افزایی راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به مضامین دعای عرفه اشاره و عنوان کرد: دعای عرفه ابعاد سیاسی بی‌نظیری دارد و باید تلاش کنیم اوج وحدت، اقتدار و عظمت سیاسی این دعا درجهان به نمایش گذاشته شود.

وی انجام مناسک و برگزاری برنامه های گوناگون مذهبی در جامعه را نقطه قوتی برای ایجاد بصیرت دینی و سیاسی دانست و افزود: برگزاری این برنامه ها خاری در چشم استکبار و مخالفان اسلام است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه محتوای دعای عرفه یک دوره کامل خودشناسی و خداشناسی است، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های معنوی و مذهبی زمینه ساز ارتقا معنویت درونی در جامعه است.

وی برگزاری مراسم مذهبی را از راهکاری مؤثر در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه دانست و افزود: با بصیرت افزایی و ارتقای معنویت در جامعه به ویژه بین نسل جوان آسیبهای اجتماعی کاهش می یابد.

حجت الاسلام غلامی به محتوای دعای عرفه اشاره و عنوان کرد: در دعای عرفه، ابتدا اوصاف پروردگار مطرح می‌شود و از نعمت های گوناگون و فراوان الهی در خلقت، رشد و حیات انسان یاد می‌شود.

وی عرفه را روز استغفار، دعا و مغفرت دانست و اظهار داشت: کسانی که در ماه مبارک رمضان فرصت را از دست داده اند، روز عرفه فرصتی مناسب برای استغفار و پاکسازی دل و قلب گناه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان قبولى طاعات، آشنایى بیشتر با معارف اسلامی، برآورده شدن حاجات و مورد رحمت الهی قرار گرفتن را از جمله  برکات روز عرفه عنوان کرد.

وی در پایان بیان داشت: عرفه روز شناخت و معرفت است، و شایسته است در این روز با تواضع و فروتنی در درگاه الهی به اعمال گذشته و آینده خویش بنگریم و در کسب معرفت الهی تلاش کنیم.

حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: مراسم پرفیض دعای عرفه، امروز 21 شهریور ماه، در بیش از ۵۰ نقطه استان لرستان برگزار می‌شود./9459/302/ب3

ارسال نظرات