۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۴۹۱۸۹

برگزاری مراسم اهدای خون در مسجد حنانه نجف

مراسم اهدای خون برای مجروحان حوادث تروریستی عراق در مسجد حنانه نجف با حضور گسترده روحانیان برگزار شد.
مسجد حنانه نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مراسم اهدای خون ویژه مجروحان حادثه انفجار تروریستی منطقه کراده بغداد، در مسجد حنانه نجف اشرف برگزار شد.

جمع کثیری از شهروندان در این مسجد حضور یافته و در راستای یاری رسانی به مجروحان این حادثه خون اهدا کردند.

حجت الاسلام سید احمد موسوی امام جماعت مسجد الحنانه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بر لزوم گسترش چنین برنامه هایی تأکید کرد و گفت: برنامه اهدای خون از جمله برنامه هایی است که در گذشته در مسجد حنانه با هدف یاری به مجروحان نیروهای مسلح قهرمان و همچنین شهروندان برگزار شده بود.

وی با اشاره به پیام سازمان انتقال خون نجف مبنی بر کمبود خون جهت درمان مجروحان افزود: بیش از 100 شهروند برای اهدای خون در مسجد حنانه حضور یافتند که بسیاری از آنان از روحانیان حوزه علمیه بودند. این مساله به مثابه لبیک به ندای مرجعیت و وطن است و مایه افتخار ما به شمار می آید.

امام مسجد حنانه درباره نقش این مسجد در حمایت از نیروهای مسلح و بسیج مردمی تصریح کرد: کاروان های مستمری از این مسجد جهت حمایت لجستیکی از مجاهدان اعزام می شود به گونه ای که کالاهای مورد نیاز به صورت هفتگی ارسال می شوند تا به امید خدا در آینده ای نزدیک شاهد نابودی تروریسم در عراق باشیم.

گفتنی است انفجار خودروی بمب گذاری‌شده هفته گذشته که در یک پارکینگ در منطقه الکراده بغداد توقف کرده بود، 10 کشته و ۴۰ زخمی بر جای گذاشت.

الکراده 2 ماه پیش نيز شاهد انفجار تروریستی شدیدی بود که بر اثر آن بیش از 400 عراقی کشته و زخمی شدند که همچنان اجساد ده‌ها نفر از آنان شناخته نشده است.

اکثر ساکنان منطقه الکراده را شیعیان و مسیحیان تشکیل می‌دهند و مرکز خرید اصلی خانواده‌ها قبل از اعیاد است./980/ب902/د

ارسال نظرات