۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۴۹۲۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سکوت معنادار جهان اسلام در برابر جنایات آل سعود تأسف‌آور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جنایتهای آل سعود در خانه خدا ازجمله فاجعه منا، گفت: متأسفانه جهان اسلام چشم خود را بر روی جنایتهای این رژیم بسته و در برابر آن سکوت معناداری اختیار کرده است.
حجت الاسلام یعقوبی - آیین برائت از مشرکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین معنوی دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه رژیم آل سعود از هیچ جنایت و عداوتی علیه مسلمانان فروگذار نمی‌کند، افزود: کشتار حجاج در سال 66، سقوط جرثقیل و فاجعه منا در سال گذشته برخی از جنایتهای رژیم آل سعود در حرم امن الهی هستند که منجر به شهادت چند هزار زائر بیت‌الله الحرام شده است.

وی با یادآوری اینکه در حج سال 66 عمال آل سعود با همراهی رژیم صهیونیستی و آمریکا حجاج را محاصره کرده و با پرتاب سنگ نزدیک به 400 نفر از آنها را به شهادت رساندند، ادامه داد: این‌گونه جنایتها در حج سال گذشته هم تکرار شد و شمار زیادی از زائران به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه آل سعود تاکنون جنایتهای زیادی در خانه امن الهی مرتکب شده‌اند اما فاجعه منا مرگ‌بارترین آنها بود، افزود: پارسال در فاجعه منا حجاج ما با توطئه معناداری روبرو شدند که در پی آن شمار زیادی از آنها جان باختند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کشورهای اسلامی چشم خود را بر روی جنایتهای آل سعود بسته و ساکت هستند، ادامه داد: سکوت معنادار جهان اسلام در برابر جنایتهای آل سعود تأسف‌آور است.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای سعودی در فاجعه منا اندکی انسانیت و عاطفه داشتند می‌توانستند بسیاری از حجاج را نجات دهند اما آنها با بی‌وجدانی حتی اجازه رسیدن آب سرد به حجاج را هم ندادند و میهمانان خانه خدا با لب تشنه به شهادت رسیدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در قرآن به دشمنی یهود با مسلمانان اشاره شده است، ادامه داد: در حالی که آل سعود مدعی خادمی حرمین شریفین هستند اما امسال در مدیریت حج از یهودیان استفاده و بیت‌الله الحرام را به محل امنی برای توطئه دشمنان اسلام تبدیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود به دروغ خود را پیرو حضرت محمد (ص) معرفی می‌کند در حالی که پیرو محمد بن عبدالوهاب هستند، خاطرنشان کرد: چطور امکان دارد رژیمی که داعش را به جان مسلمانان منطقه انداخته است، مسلمان باشد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در کشوری که تاکنون حتی یک‌بار رأی‌گیری و مراجعه به آرای عمومی صورت نگرفته است، به‌طور قطع در آن کشور پایه‌های انسانیت از بین می‌رود./202/9314/ب1

ارسال نظرات