۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۹۲۷۵
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

آموزشهای قبل از ازدواج پیش‌نیاز زندگی موفق است

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: با توجه به سیاستهای کلی خانواده آموزش قبل از ازدواج از پیش‌نیازهای زندگی موفق بوده و باید در این زمینه اقدامات بیشتری در کشور انجام شود.
حجت الاسلام امیری- رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست تحکیم بنیان خانواده با رویکرد فرهنگی که در بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت روز عرفه، به تشریح عظمت این روز پرداخت و گفت: هیچ روزی به عظمت روز عرفه و دعاهای وارده در این روز نمی‌رسد.

وی همچنین با اشاره به سالگرد فاجعه منا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این فاجعه غم‌بار، اضافه کرد: قضیه منا با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده صورت گرفته بود و باید عربستان پاسخ‌گوی این جنایت خود باشد.

حجت‌الاسلام امیری در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی و اصول تحکیم بنیان خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: با توجه به این سیاستهای ابلاغی، آموزشهای قبل از ازدواج نیازی ضروری برای تحکیم نهاد خانواده بوده و باید در این زمینه اقدامات بیشتری در کشور انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا می‌بایست با شناسایی مسائل فرهنگی هر منطقه، اقتضائات آن منطقه مورد بررسی قرار گرفته و سپس برای تقویت نهاد خانواده و ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به مشکلات مربوط به نهاد خانواده و ازدواج جوانان در استان، تصریح کرد: با توجه به پهناور بودن، وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف و هم‌مرز بودن با کشورهای دیگر، نیاز است برای تحکیم خانواده و مسائل فرهنگی در استان‌ برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی آموزش قبل از ازدواج را پیش‌نیاز یک زندگی موفق دانست و گفت: استفاده از مشاوران مجرب و تشکیل یک کارگروه از این مشاوران، یکی از راهکارهای مهم برای تحکیم بنیان خانواده اسلامی است.

حجت‌الاسلام امیری افزود: طلاب و روحانیان می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و سیاستهای کلی خانواده ابلاغی از سوی رهبری را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

به گفته وی با حضور طلاب در مناطق مختلف غنای فرهنگی استان افزایش یافته و با فعالیت آنها بخش زیادی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود ازجمله معضلات و مشکلات خانوادگی مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام امیری در ادامه به اردوهای خانوادگی اشاره و بیان کرد: انجام اردوهای خانوادگی حرکت مناسبی برای انجام کار فرهنگی در میان خانواده‌ها است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی با تأکید بر تأثیر برگزاری اردوهای خانوادگی، به مشکلات قانونی انجام کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیچ‌وخم‌های قانونی برای گرفتن مجوز مؤسسات فرهنگی، نبود پشتیبان لازم و انگیزه‌های کافی، از مهم‌ترین مشکلات انجام کارهای فرهنگی است که باید هرچه سریع‌تر رفع شوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات