۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۴۹۳۷۲
نخست وزیر ترکیه:

آتش بس در سوریه را دائمی کنیم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که ما خواستار دائمی شدن آتش بس در سوریه هستیم.
بنعلی یلدریم

به گزارش خبرگزاری رسا، بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه پس از اقامه نماز عید قربان در مسجد دانشگاه مرمره در اسکودار استانبول گفت: خواستار خاتمه جنگ و کشتار در سوریه هستیم. حرفمان این است که دیگر این کودک جنگ 6 ساله شد. بس است. دیگر انسان ها کشته نشوند. این آتش بس را دائمی کنید و با حفظ یکپارچگی سوریه، یک دولت تشکیل دهید.

وی در ادامه ضمن تبریک عید قربان به شهروندان و نیروهای نظامی اعم از پلیس و ارتش که برای امنیت کشور تلاش می کنند، ابراز امیدواری کرد که عید قربان باعث اتحاد و تحکیم برادری ملت ترکیه شود.

نخست وزیر ترکیه گفت: ما در قالب یک ملت واحد، برادرانه و طبق موازین عدالت در برابر کسانی که قصد ایجاد درگیری و تنش در منطقه را دارند، مقاومت کرده و با تمام توان از ارزش هایمان دفاع می کنیم.

به گزارش اناتولی، یلدریم در ادامه در خصوص حکم تعلیق یا انفصال از خدمت برخی از شهرداران کشور نیز اظهار داشت: در چارچوب اتخاذ تدابیر لازم در بازه زمانی اجرای وضعیت فوق العاده، 28 تن از شهرداران شهرهای مختلف ترکیه به اتهام حمایت و پیشتیبانی از گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و ک.ج.ک و فتو، حکم تعلیق یا انفصال از خدمت گرفته و به جای آنها سرپرست تعیین شده است. این شهرداران از امکانات دولت برای حمایت از گروه های تروریستی سوءاستفاده کرده اند. در تمام شهرداری هایی که حکم تعلیق گرفته اند، این مسئله مشهود بود./982/ب102/د

ارسال نظرات