۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۴۸۶
مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب:

غدیر به مسلمانان درس ولایتمداری و تبعیت از اهل بیت را می آموزد

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب با اشاره به این که غدیر درس ولایتمداری به مسلمانان می آموزد، گفت: عملیاتی ساختن دستورالعمل های غدیر سبب پیروزی مسلمانان خواهد شد.
غدیر خم

حجت الاسلام سید سیف الله موسوی، مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: وجود حضرت امیرمؤمنان(ع) مسأله غدیر را ایجاد کرد، وجود شریف امام علی(ع) منبع همه جهات الهی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: حضرت علی(ع) تنها کسی بود که پس از رحلت رسول اکرم(ص) عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کرد و یک حکومت الهی را به وجود آورد.

وی مطرح کرد: مقامات معنوی و جامع حضرت علی(ع) سبب به وجود آمدن غدیر شد، روز غدیر در نزد مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است، زیرا حضرت امیرمؤمنان(ع) عدل و عدالت را در جامعه برقرار کرد.

این مسؤول در ادامه افزود: دشمنان اسلام از هر راهی برای کمرنگ ساختن و ضربه زدن به اصل روز غدیر استفاده کردند اما حضرت علی(ع) و اولادش نیز از هر فرصتی برای معرفی و تبلیغ واقعه غدیر بهره بردند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: غدیر به مسلمانان درس ولایتمداری و تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را می آموزد، از این رو انسانهایی که از مسأله غدیر درس گرفته و از دستورالعمل های حضرت علی(ع) پیروی کنند قطعا پیروز خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب تأکید کرد: غدیر به زمان خاصی تعلق ندارد، غدیر در تمامی اعصار سبب هدایت و دستگیری از مسلمانان خواهد شد.

وی ابراز داشت: خداوند به وجود حضرت علی(ع) نسبت به متخلفان و آنهایی که دچار کجروی شده اند احتجاج می کند چرا که عده ای غاصب زمام مسلمانان و حکومت را به دست گرفته و خلافت را غصب کرده اند و سبب انحراف و دوری مردم از دین می شوند.

این مسؤول در پایان بیان داشت: روز عید غدیر روزی است که رسول اکرم(ص) تکلیف حکومت را مشخص کرده و الگوی حکومت اسلامی را تا ابد تعیین کرده است./857/302/ب2

ارسال نظرات