۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۹۵۲۵
استاد حوزه علمیه بابل:

قبولی عضویت در FATF به منزله تکرار اشتباه برجام است

استاد حوزه علمیه بابل قبولی عضویت در FATF را به منزله تکرار اشتباه برجام دانست و گفت: عضویت ایران درFATF اجرایی شدن نفوذ و کنترل ایران در حوزه مالی و پولی از سوی غرب به ویژه آمریکا است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع جمعی از فرماندهان پایگاه های بسیج منطقه بابلکنار در مسجد جامع مرزیکلا مبانی انقلاب را بر اساس الگوی استکبار ستیزی امام راحل بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی داعیه دار گفتمان مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی به ویژه آمریکا در جهان است و الگویی برجسته برای مستعضعفان عالم می باشد.

وی افزود: روح انقلاب اسلامی با سازش در برابر استکبار به ویژه آمریکا در تضاد است و بر این اساس حمایت از مظلومان و ملتهای ستمدیده در میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی به صراحت بیان گردید.

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با اشاره به عدم اجرای تعهدات آمریکا و طرفهای غربی در برجام، خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات سنگین و فشرده در طی سالهای اخیر با طرفهای غربی و موافقتنامه های مختلف به ویژه در برجام، آنها به تعهدات خود عمل نکردند و حتی تحریم های بیشتری علیه نظام جمهوری اسلامی وضع شد.

وی با انتقاد از قبول عضویت ایران در FATF، تصریح کرد: عضویت ایران در هر معاهده و توافقی در سطح بین الملل باید روند قانونی و حقوقی در داخل کشور را طی کند و نباید به فشار کشورهای غربی زیر بار تعهدی که عزت و امنیت ملی ما را خدشه دار کند، رفت.

حجت الاسلام بابائیان با تشریح روند اجرایی و ماهیت کارگروه اقدام مشترک علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم، اظهار داشت: گذاشتن شرط طرف غربی برای عضویت ایران در FATF جهت دریافت پولهای بلوکه شده ایران پس از برجام، اجرایی شدن نفوذ و کنترل ایران در حوزه مالی و پولی از سوی غرب به ویژه آمریکا است.

وی با هشدار نسبت به پذیرفتن عضویت در این معاهده از سوی دولت، افزود: عضویت در FATF به منزله دریافت آنی اطلاعات نظام پولی و مالی کشور، از سوی صهیونیست ها و پهن کردن حوزه نفوذ آنها از این طریق در بسیاری از امور امنیتی کشور است.

امام جمعه بابلکنار یکی از تعهدات خطرناک را درFATF ، پذیرفتن واژه تروریست بر برخی از نهادهای امنیتی و گروه های مقاومت از سوی نظام اسلامی دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های مقاومت از سوی غرب به واسطه لابی های صهیونیستی به عنوان گروه های تروریستی شناخته می شود و اعضای FATF ملزم به ممنوعیت معامله بانکی و ارائه خدمات به لیست تروریست غرب هستند.

وی با انتقاد شدید از مدیران دو بانک سپه و ملت برای همراهی با دشمنان نظام برای عدم ارائه خدمات به سپاه پاسداران، اظهار داشت: قبولی عضویت در FATF به منزله تکرار اشتباه برجام است و خودتحریمی و ذلت را برای کشور به بار خواهد آورد.

حجت الاسلام بابائیان با تقاضا از اعضای شورای عالی امنیت ملی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت بررسی دقیق FATF، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی، نظامی در جهت مبارزه با استکبار است و نباید اقدامی در جهت تضعیف این نظام و نفوذ دشمنان در کشور فراهم شود.

وی با اشاره به حمایت های گسترده رژیم آل سعود از گروه های تروریستی و حمایت غرب از این نظام، گفت: آل سعود امروز با کشتار مستقیم مردم بی دفاع یمن فاجعه گسترده انسانی را در این کشور رقم زده است.

استاد حوزه علمیه بابل آل سعود را بازماندگان بنی امیه دانست و خاطرنشان کرد: شجره ملعونه خبیثه آل سعود از بازماندگان بنی امیه هستند و هیچ اعتقادی به ارزشهای اسلامی و انسانی ندارند و باید شر آنها از سر امت اسلامی برداشته شود.

وی افزود: آل سعود نوکر بی جیره و مواجب آمریکا برای سرکوب مسلمانان در منطقه است و امروز چهره حقیقی آنها برای ملتهای مسلمانان آشکار گردید.

حجت الاسلام بابائیان آل سعود را محور ایجاد تفرقه در امت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای مسلمان باید با اتحاد و انسجام خودشان جلوی رخنه را بگیرند و نگذارند تا آل سعود با حمایت همه جانبه از گروههای تروریستی مانند القاعده، داعش، النصره امنیت جوامع اسلامی را به خطر بیاندازد.

وی ادامه داد: آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد و مسلمانان جهان باید گریبان این رژیم خبیث را به خاطر این بی عرضگی وسوء مدیریت در اداره مقدس ترین اماکن اسلامی بگیرند./202/1313/ب1

ارسال نظرات