۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۴۹۵۳۵
امام جمعه پاکدشت:

تفقه در دین منحصر به حوزه‌های علمیه است

امام جمعه پاکدشت استنباط علوم دینی را وظیفه حوزه علمیه دانست و گفت: استنباط و تفقه در دین منحصر به حوزه‌های علمیه است و هیچ فردی بدون کسب علوم دینی نمی‌تواند در این امر ورود پیدا کند.
عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن لزومی، امام جمعه و مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان پاکدشت، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمیه(س)، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران با موافقت امام راحل کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در این سالها رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه خواهران بسیار چشم گیر و حائز اهمیت بوده به نحوی که ثمره آن تربیت طلابی انقلابی و اساتیدی وارسته و مهذب بوده است.

حجت الاسلام لزومی با اشاره به اینکه امروز همه توجه مراکز علمی به حوزه‌های علمیه دوخته شده است، بیان داشت: حوزههای علمیه منشأ علوم هستند و حضور و تحصیل در این نهاد مقدس توفیق الهی است.

وی ادامه داد: لازم است زمانی که طلبه وارد حوزه‌های علمیه می‌شود در زمینه کسب علم و تهذیب نفس تلاشی وافر داشته باشد تا بتواند رسالت خود را که نشر و ترویج دین است به درستی انجام دهد.

امام جمعه شهرستان پاکدشت با بیان اینکه مهمترین تکلیف یک طلبه آموختن و آموزش دادن است، گفت: طلبه انقلابی در راستای محقق کردن مطالبات رهبری به درستی درس می‌خواند و علوم فراگرفته را به دیگران انتقال می‌دهد، فرا گرفتن احکام یکی از مهمترین اموری است که آحاد جامعه به آن مبتلا و نازمند هستند.

موسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت استنباط علوم دینی را وظیفه حوزه علمیه دانست و اظهار داشت: استنباط و تفقه در دین منحصر به حوزه‌ها علمیه است و هیچ فردی بدون کسب علوم دینی نمی‌تواند در این امر ورود پیدا کند.

وی نظم را از ویژگیهای یک طلبه واقعی بیان کرد و گفت: طلبه در کنار درس خواندن فردی منظم و با برنامه است و این امر سبب موفقیت او در همه مراحل تحصیل می‌شود.

امام جمعه شهرستان پاکدشت با تاکید به اینکه طلبه باید در همه کارهایش اخلاص داشته باشد، خاطر نشان کرد:  طلبه با وجود سختی در کسب علوم اخلاص دارد و همه افعال خود را اعم از درس خواند و تهذیب نفس را برای کسب رضای الهی انجام می‌دهد./202/813/ب1

ارسال نظرات