۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۴۹۵۵۹

آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن الحجج برگزار شد

آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع) در همین مدرسه با حضور مسؤولان، اساتید و طلاب برگزار شد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع) امروز در همین مدرسه با حضور مسوولان، اساتید و طلاب برگزار شد.

در بخش نخستین این برنامه حجت‌الاسلام سيدمحمدحسين ميرشاه ولد، مسؤول امور مساجد غرب تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خودسازی و تهذیب نفس حقیقتی جدا نشدنی از حوزه‌های علمیه است اگر طلبه به این مهم اشتغال داشته باشد جامعه را متحول می‌کند و دلیل اینکه امروز برخی از روحانیان در قلوب مردم جای دارند به سبب همین ویژگی است.

مسؤول امور مساجد غرب تهران خوب درس خواندن را برای طلاب بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: شما سربازان امام عصر(عج) هستید پس خوب درس بخوانید به درستی مطالب را درک و دریافت کنید این امر به قدری اهمیت دارد که در شب قدر توصیه شده ثواب مذاکره علم بسی فراتر از انجام عبادت است.

وی با اشاره به حدیثی از امیرمنان(ع) در بیان صفات فقیه واقعی، بیان داشت: ایشان فرمودند: فقیه کسی است که نه مردم را از رحمت الهی مایوس می‌کند نه اینکه آنها را از عذاب الهی ایمن قرار می‌دهد، فقیه آن کسی است که اجازه انجام معصیت و گناه را نمی‌دهد و کارش با قرآن است.

در بخش بعدی این مراسم حجت‌الاسلام رضا مطلبی، عضو جامعه روحانیت و شورای عالی حوزه‌های علمیه تهران، گفت: نظم و برنامه ریزی مهم‌ترین عامل در پیشرفت یک انسان است.

وی افزود: خداوند عالم هستی را بر مبنای نظم خلق کرده است و هیچ امری در عالم امکان وجود ندارد که از این قاعده تبعیت نکند و این نظم موجود نشان از ارزش و اهمیتی دارد که خداوند در مخلوقات قرار داده پس لازم است انسان در همه امور اختیاریش برنامه ریزی دقیق داشته باشد تا به کمال و سعادت واقعی دست یابد.

حجت‌الاسلام مطلبی با بیان اینکه طلبه باید همه وقتش را با نظم و برنامه‌ ریزی سپری کند، بیان داشت: دین اسلام و احکام الهی همه و همه درس نظم است و طلابی که با نظم و برنامه ریزی به تحصیل علوم حوزوی مشغول می‌شوند یقینا موفق خواهند شد.

و در بخش دیگر حجت الاسلام روحی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص)، گفت: استقامت تنها راه مقابله با مستکبران عالم است.

وی افزود: اگر بخواهیم در برابر زورگویان عالم موفق و پیروز شویم باید در مقابل آنان مقاومت کنیم در برخی از آیات قرآن، خداوند مسلمانان را از تسلیم شدن در برابر آنان نهی می‌کند زیرا در تسلیم موفقیتی وجود ندارد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) ادامه داد: امروز استقامت در مقابل دشمن در جامعه ما تبلور عینی پیدا کرده است امروز دنیای استکبار و ابر قدرت به این نتیجه رسیده‌اند که معادلات قدرت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا بهم ریخته است.

وی افزود: استکبار قصد داشت دولت بشار را ساقط کند اما نتوانست، با سرمایه گذاری میلیاردی درصدد سلطه بر عراق بود اما نتوانست، جنگ 33 روزه و ....هیچ یک سبب نشد به اهداف شوم خود برسد و این شکست تحقیر آمیز برآمده از جبهه مقاومت بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از از حجت الاسلام حاج شیخ علی اکبر جازاری معمویی از اساتید حوزه علمیه خراسان تجلیل به عمل آمد.

سوابق علمی حجت الاسلام جازاری بدین شرح است که ادبیات را نزد اساتیدی همچون ادیب نیشابوری ثانی، دروس سطح را نزد بزرگانی همچون میرزا احمد مدرس مشهور به نهنگ العلما و مرحوم آیةالله شیخ محمد کاظم دامغانی و استاد شهری فرا گرفت.

وی سالها در مباحث اصولی، فقهی و معرفتی بزرگانی همچون شیخ هاشم قزوینی و شیخ مجتبی قزوینی تلمذ کرد و در فلسفه مدتها از محضر شیخ سیف الله ایسی بهره برد و در علم حدیث از محضر بیش از پنج استاد مرحوم نهاوندی، متمتع شد و سطوح خارج را نیز از محضر اعاظمی همچون آقا زاده کفایی، یونس اردبیلی و آیت الله میلانی استفاده کرد.

از مهمترین تالیفات می‌توان تقریررات فقه اساتیدشان منجمله آیةالله یونس اردبیلی و آیت الله میلانی و رسالة فی الولایه نام برد.

از جمله اجازات وی را می‌توان به اجازه مراجع عظیم الشان همچون آیتالله میلانی، شاهرودی، امام خمینی، گلپایگانی، خویی، سید عبدالله شیرازی، مرعشی و غیره اشاره داشت./202/813/ب1

ارسال نظرات