۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۴۹۵۶۴
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

علم و تقوا دو بال طلبه است

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با بیان اینکه آیت الله بهجت توصیه‌های اخلاقی برای طلاب داشتند، گفت: توجه به موازین افراد اولین توصیه این عالم فرزانه است که طبق آن نباید به بهشت و جهنم افراد نگاه کرد، همچنین این عالم وارسته طلاب را به علم و تقوا سفارش می‌کرد و می‌فرمودند: که علم و تقوا دو بال مورد نیاز طلبه برای بالا رفتن است.
عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی این مدرسه، گفت: نخستین وظیفه یک طلبه عهد و میثاق با پروردگار است تا در مسیر کسب علم از هیچ چیزی فروگذاری نکند.

وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) در زمینه حق علم، بیان داشت: در کلام امام حق علم، ابتدا سکوت، گوش دادن، عمل کردن و بعد از آن نشر علم بیان می‌شود.

شاکری با اشاره به توصیه‌های اخلاقی آیت الله بهجت، ابراز کرد: توجه به موازین افراد نخستین توصیه این عالم فرزانه است که طبق آن نباید به بهشت و جهنم افراد نگاه کرد، همچنین این عالم وارسته طلاب را به علم و تقوا سفارش می‌کرد و می‌فرمودند: که علم و تقوا دو بال مورد نیاز طلبه برای بالا رفتن است.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با بیان اینکه وجود انگیزه الهی برای طلاب امری مهم تلقی می‌شود، اظهار داشت: اگر اخلاص و انگیزه الهی نباشد طلبه در میانه راه ملول و خسته خواهد شد به همین سبب لازم است ابتدا هدف و انگیزه برای طلبه مشخص شود تا از ادامه راه خسته نشود.

وی با تاکید بر اهمیت امر پژوهش، گفت: هر طلبه باید ۴۰۰ ساعت کار پژوهشی در تمامی پنج سال داشته باشد و نباید پژوهش و تحقیق را دست کم بگیرد.

شاکری در پایان با به سفارش اینکه طلاب باید به خوبی درس بخوانند، خاطر نشان کرد: توجه داشته باشید که خوب درس خواندن و تهذیب نفس از مهمترین وظایف یک طلاب به شمار می‌رود./202/813/ب1

ارسال نظرات