۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۹۵۷۸
آیت الله رجبی:

FATF راه ورود داعش به کشور را هموار می کند/ دشمن می خواهد مواضع اقتدار ایران را نابود کند

عضو جامعه مدرسین با اشاره به معاهده FATF گفت: در این صورت در آینده راه را برای ورود داعش به کشور باز کرده و با دست بالا دشمنان و از دست دادن مواضع اقتدار در داخل و خارج روبه رو خواهیم شد که به ضرر نظام، مردم و جوامع اسلامی است و تمام نهضت هایی که به امید ایران تلاش می کنند دچار یأس و شکست خواهند شد.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیامدهای پیوستن ایران به FATF گفت: از چندی پیش از روی کار آمدن اوباما استراتژی استکبار جهانی در رابطه با کشور ما تغییر کرد.

وی افزود: تا قبل از آن دشمن به زعم خود روی مواضع ضعف ما تکیه داشت و می خواست از مواضع ضعف سوء استفاده کرده و ضربه بزنند، در حال حاضر استراتژی تکیه بر موضع قدرت کشور است یعنی مواضع قدرت نظام را شناسایی کردند چون دیدند که تکیه بر موضع ضعف سبب قوت بیشتر کشور شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نخستین نقطه اقتدار نظام انرژی هسته ای بود، اظهار داشت: دشمنان از این قدرت وحشت داشتند و متأسفانه به سبب برجام این موضع قوی، قدرت بالای خود را از دست داد و پس از برجام همه کشورهایی که مواضع آن ها در برابر کشور ما ضعف بود به گونه ای دیگر برخورد می کنند.

وی ادامه داد: عربستانی که هیچ عددی نبود می بینیم که پس از این ماجرا مواضع بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته است، پس از انرژی هسته ای دشمن به سراغ توان موشکی کشور رفت و می خواست آن را کنترل کند؛ امروز هم می خواهند سپاه پاسداران و نیروهای مقاومت را که از مواضع قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است را تحت تأثیر قرار دهند.

آیت الله رجبی با بیان این که دشمن درصدد تضعیف این موضع قدرت است، ابراز داشت: در مسائل موشکی رهبر معظم انقلاب و مسؤولان مواضع با قدرتی گرفتند و دشمنان عقب نشینی کردند اما الان به سراغ این موضع قدرت آمدند تا بتوانند یکی از اهرم های اقتدار ما را کند کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مباحث  FATF  مقابله با تروریسم است و تروریسم به تعریفی که آن ها دارند شامل نیروهای مقاومت، حزب الله، سپاه پاسداران و نیروی قدس می شود، از این رو طراحی دشمن این است که از این طریق بتواند نفوذ کند، برخی از مسؤولان دولتی می گویند ما همه راه ها را می بندیم اما در جریان مذاکرات برجام شاهد بودیم که مسؤولان همین حرف ها را می زنند ولی متأسفانه وضعیت به گونه ای پیش رفت که اگر لحظه به لحظه کنترل نشود خطرات مهمی متوجه حال و آینده کشور می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ممکن است مسؤولان تصور خامی از توطئه های دشمن داشته باشند با این که خودشان الان پذیرفتند که آمریکا دشمن درجه یک انقلاب است اما در عین حال می دانند که سازمان های بین المللی تحت سلطه آمریکا قرار دارند بنابراین این سازمان ها همه منفذهای ورود استکبار جهانی برای از بین بردن مواضع اقتدار ما است.

وی اضافه کرد: اگر این مسأله و سرنوشت برجام را در نظر بگیریم بدون شک این مسأله نیز توطئه ای دیگر بوده و طراحی دشمن به شمار می رود از این رو به هیچ وجه صلاح نیست که ایران به این معاهده بپیوندد، خود تحریمی اقتضای پیوستن به FATF است، اگر ما تعریف دیگری از تروریسم ارائه کنیم قطعا استکبار جهانی اجازه نمی دهد که آن تعریف به کرسی بنشیند.

آیت الله رجبی با بیان این که پذیرفتن FATF به معنای خود تحریمی هایی است که هم اکنون در داخل شاهد هستیم، گفت: حتی مسؤولان می گویند اگر به شرکت ها و افرادی را که در تحریم استکبار جهانی هستند خدمات دهیم کارمان قفل می شود این یعنی از درون خودمان باید خودمان را تحریم کنیم و بپذیریم که این افراد و نهادها مستحق تحریم هستند.

وی افزود: در ادامه با توجه به تجربه برجام وقتی جلوتر می رویم می گویند اگر این جا را نپذیریم مشکل ایجاد می کنند و مقداری از آن را می پذیرند، در این صورت در آینده راه را برای ورود داعش به کشور باز کرده و با دست بالای دشمنان و از دست دادن مواضع اقتدار در داخل و خارج روبه رو خواهیم شد که به ضرر نظام، مردم و جوامع اسلامی است و تمام نهضت هایی که به امید ایران تلاش می کنند دچار یأس و شکست خواهند شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین چرایی اصرار دولتمردان برای پیوستن به FATF اظهار داشت:یا مسؤولان ساده انگارانه دشمن و ترفندهای آن را به خوبی نشناختند و هنوز باورشان نیامده است که دشمنان به طرق مختلف در صدد ضربه زدن به نظام هستند.

وی ادامه داد: یا به دلیل این که چند سال را صرف برجام کردند و هیچ نتیجه ای نداد دنبال هستند مسأله ای را از طریق دیگری به نتیجه برسانند تا حفظ  آبرویی برای خود کنند، ممکن است برخی افراد رده پایین چنین تصوراتی داشته باشند؛ بنابراین معلول عدم بصیرت یا تبعیت از هوای نفسانی و منافع جناحی و گروهی است./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات