۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۴۹۵۹۱

حماس تصمیم رژیم صهیونیستی برای تغذیه اجباری اسرای فلسطینی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حکم دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای تغذیه اجباری اسرای فلسطینی در بند زندان های صهیونیستی را محکوم کرد.
اسیر فلسطینی

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حکم دیوان عالی رژیم صهیونیستی درباره تغذیه اجباری اسرای فلسطینی اعلام کرد که این حکم یک اقدام ظالمانه به شمار می رود.

در این بیانیه آمده است:« این حکم به مثابه نقض تمامی قوانین و موازین بشردوستانه و بین المللی است.

حماس همچنین از تمامی نهادهای حقوقی و بشردوستانه خواست تا به وظایف و مسؤولیت های خود در قبال اسرای فلسطینی عمل کنند.

عمر خمایسه وکیل حقوقی که به دیوان عالی رژیم صهیونیستی نسبت به قانون تغذیه اجباری اسرای اعتصاب کننده غذا اعتراض کرده بود، گفت که دادگاه روز یکشنبه این اعتراض وی و تعدادی از موسسات را رد کرده است.

خمایسه به نمایندگی از موسسه حقوقی المیزان اظهار داشت: دیوان عالی رژیم صهیونیستی تسلیم دستورات دستگاه های امنیتی شده و بُعد انسانی را زیر پا گذاشته است.

وی اشاره کرد که قانون تغذیه اجباری جان اسرای فلسطینی را به خطر می اندازد.

به گزارش تسنیم، از سوی دیگر کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین هشدار داد که اسیر محمد البلبول به خاطر اصرارش بر اعتصاب غذا در زندان صهیونیستی با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

این کمیته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این اسیر از 69 روز پیش به همراه برادرش محمود در اعتراض به سیاست مدیریت زندان های رژیم صهیونیستی در زمینه بازداشت موقت اسرای فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده است.

پیش از این جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز درباره شهادت اسیر محمد البلبول و برادرش محمود که در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده اند، هشدار داد و با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قصد اعدام تدریجی این دو برادر را دارد، تاکید کرد که تصمیم این رژیم برای تغذیه اجباری البلبول جنایت و خطری جدی برای سلامت و جان وی است و این کار با قوانین و عرف بین المللی که چنین اقدامات تروریستی علیه اسرا را جرم می داند، منافات دارد.

جبهه مذکور ملت فلسطین و آزادگان جهان را به تشدید حمایت های خود از اسرای اعتصاب کننده غذا و اعمال فشار برای آزادی فوری این افراد و نیز تلاش برای محکوم کردن رژیم اشغالگر به دلیل ارتکاب جنایت های مستمر علیه اسرا دعوت کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات