۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۴۹۵۹۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شهدای مدافع حرم، حافظان عزت و آزادگی امت اسلامی هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهدای مدافع حرم، حافظان عزت و آزادگی و شرف اسلام و مسلمانان هستند، گفت: این شهیدان با حضور در جبهه های حق علیه باطل، در مقابل تروریست هایی که تلاش دارند تا اسلام دروغین را به دنیا معرفی کرده و ارزش های اسلامی را نابود سازند ایستاده و جان خویش را برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) فدا کردند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست هماهنگی مراسم یادواره شهدای مدافع حرم با اشاره به این‌که برپایی یادواره شهدا حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: ملت ایران هرگز تسلیم دشمنان نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، اظهار داشت: برپایی یادواره شهدا حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های بعدی است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که همانگونه که واقعه عاشورا در تاریخ زنده نگه داشته شد، باید حماسه دفاع مقدس هم در تاریخ ماندگار شود، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم ثابت کردند که همیشه پرچم مقاومت اسلام در برابر استکبار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: امام خمینی(ره) به تأسی از مکتب اسلام پرچم مقاومت و مقابله با زورگویان را برافراشته‌اند و لازم است که برای زنده نگهداشتن روحیه مقاومت یاد و نام شهدا را گرامی داشته و فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری را برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام ترویج کنیم.

وی با بیان  این‌ مطلب که تا زمانی که این یادواره‌ها برگزار می‌شود نسل‌های جدید به پای ارزش‌های انقلاب می‌ایستند، گفت: افرادی که دلسوز انقلاب هستند وقتی می‌بینند مردم با تلاش فراوان در حال برگزاری یادواره‌های شهدا هستند شاد می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که با ایجاد هر گونه چالش‌ و تحریم در کشور نمی‌توانند ملت ایران را از ادامه راهشان باز دارند و مردم ایران بر سر عهدی که با شهدا بسته‌اند می‌مانند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهدای مدافع حرم با اهدای جان خود حریم امنیتی کشور را حفظ کرده و مانع تعرض دشمنان به خاک کشور می شوند، به واقع مدافعان حرم با شهادت خود از اعتبار و عزت اسلام پاسداری می‌کنند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که شهدای مدافع حرم، حافظان عزت و آزادگی و شرف اسلام و مسلمانان هستند، گفت: این شهیدان با حضور در جبهه های حق علیه باطل، در مقابل تروریست هایی که تلاش دارند تا اسلام دروغین را به دنیا معرفی کنند و ارزش های اسلامی را نابود سازند ایستاده و جان خویش را برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) فدا کردند.

وی با اشاره به این که هرچه داریم به برکت خون شهدایی است که برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را بر طبق اخلاص نهادند، افزود: شهدای مدافع حرم با اهدای جان خود حریم امنیتی کشور را حفظ کرده و مانع تعرض دشمنان به خاک کشور می شوند به واقع مدافعان حرم با شهادت خود از اعتبار و عزت اسلام پاسداری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی تصریح کرد: با خون هر شهیدی که در راه دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) به زمین ریخته می‌شود، هزاران نفر دیگر آماده برداشتن پرچم دفاع از اسلام هستند و می‌بینیم که فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد ملت زنده‌تر می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ایمان و تقوای الهی از شاخصه‎های جوانمردان است، گفت: مصداق بارز این جوانمردان را باید امروز از شهدای مدافع حرم بدانیم، آنهایی که ایمان راسخ دارند، ایمان واقعی و اصیل که در پای ولایت و ارزش‌های الهی هزینه شده و نورانیت و تحول ایجاد کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعیت این است که در عراق و سوریه کفر وحشی و جاهلی در پوشش اسلام، مقابل اسلام ایستاده و گرچه مقصد اصلی‌اش را شیعیان معرفی کند، اما هر مذهب اسلامی را هم که با او مخالف باشد، از دم تیغ می‌گذراند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صبر و بردباری خانواده‌های شهدای مدافع حرم، گفت: خانواده شهدا جایگاهی رفیع و ارزشمند نزد خداوند متعال دارند و پاسداری شایسته از آنان نسبت به رشد و تربیت فرزندان صالح امری مهم و ضروری است.

امام جمعه قائمشهر افزود: مهم‌ترین پیام شهدای حرم دفاع از ولایت فقیه به عنوان یک محور مهم اعتقادی در دوران معاصر است و اگر فرزندان این مرز و بوم به نبرد با جبهه‌های استکبار می‌پردازند و جان و مال خود را در این مسیر اهدا می‌کنند برای توسعه توجه به این پیام است.

وی تصریح کرد: انتظار شهدا از ملت اسلام ولایت‌پذیری مطلق، دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که باید در این مسیر ثابت قدم بوده و امانتدار خوبی باشیم، حرکت در راه شهدا، نیازمند توجه ویژه همه اقشار اجتماعی در هر جایگاه و مقامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این شهدا، برای احیای اسلام و عزت امت اسلامی، دفاع از ارزش‌های اسلامی و عتبات عالیات و حرم مطهر حضرت زینب(س) و دفاع از مقدسات، با ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(س) وارد میدان نبرد حق علیه باطل شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم، وارد میدان پرخطر جهاد شده‌اند که این میدان حیات بخش، عزت آفرین و فوزی عظیم است و آنها همه خطرات این مسیر را بر راحتی و عافیت طلبی ترجیح دادند.

امام جمعه قائمشهر شناخت دقیق جبهه کفر را یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه شهدای مدافع حرم دانست و افزود: این شهدا به عنوان یک جریان در سرزمین های اسلام در برابر هر گونه تعدی و زیاده خواهی نظام سلطه ایستاده و خواهد ایستاد./950/202/ب2

ارسال نظرات