۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۶۴۲
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی:

وجود 9 هزار موقوفه در خراسان جنوبی/ برپایی 200 کلاس تربیت حافظ در استان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 9 هزار موقوفه و 20 هزار رقبه در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که اکثر نیات واقفان در وقف‌های موجود برای عزاداری اهل بیت است.
حجت الاسلام گرایلی

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اظهار داشت: در مجموع 5 هزار و 365 موقوفه در سطح استان دارای سند هستند که از این تعداد 2 هزار و 500 موقوفه در طی 78 سال گذشته و 2 هزار و 800 موقوفه طی پنج سال اخیر سنددار شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 9 هزار موقوفه و 20 هزار رقبه در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که اکثر نیات واقفان در وقف‌های موجود برای عزاداری اهل بیت است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری مراسمات ملی و مذهبی، برگزاری طرح آرامش بهاری و تربیت حافظان قرآن از جمله اقداماتی بوده که انجام شده است، افزود: 200 کلاس تربیت حافظ در سطح استان دایر است که در راستای این کلاس‌ها 300 نفر از مربیان به دوره‌های ویژه حفظ قرآن در قم اعزام شدند که این مربیان باید حداقل پنج جزء قرآن را حفظ باشند.

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه 12 هزار نفر در کلاس تربیت حافظ ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: همچنین طرح رحله دو نیز در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند طی دو ماه انجام شد که طی این مدت 42 نفر از دانش‌آموزان بین دو تا چهار جزء قرآن را در این طرح حفظ کردند.

وی با بیان اینکه در مدرسه حفظ یک ساله قرآن دانش‌آموزان کل قرآن را به مدت یک سال حفظ می‌کنند، ادامه داد: زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس یکی از بزرگترین وقف‌های مشارکتی است که با کمک مردم استان و خیران در 9 طبقه ساخته می‌شود./302/880/ب1

ارسال نظرات