۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۴۹۶۵۸

ممانعت رژیم اشغالگر صهیونیست از بازسازی مصلای «مروانی» مسجدالاقصی

مرکز اطلاع‌رسانی امور قدس و مسجدالاقصی موسوم به «کیوبرس» از ممانعت رژیم اشغالگر صهیونیست از ترمیم و بازسازی مصلای مروانی در جنوب شرقی مسجدالاقصی خبر داد.
مصلای «مروانی» مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اطلاع‌رسانی امور قدس و مسجدالاقصی که یک مرکز حقوقی مختص به دفاع از مسجدالاقصی است، با انتشار گزارشی اعلام کرد: دژخیمان رژیم اشغالگر اسرائیل در ترمیم مصلای مروانی واقع در جنوب شرقی مسجدالاقصی کارشکنی می‌کنند.

در این گزارش آمده است: همه نشانه‌ها و شواهد حاکی از این است که نظامیان صهیونیست و اداره باستان‌شناسی اسرائیل تمام تلاش خود را برای ممانعت از عملیات مرمت و بازسازی مصلای مروانی به کار گرفته‌اند، این در حالی است که کارشناسانی اسرائیلی پیوسته تلاش می‌کنند خود را در جایگاه «قهرمان صادق» جلوه دهند و مدعی می‌شوند که آن‌ها نگران ایجاد حتی یک ترَک در مسجدالاقصی هستند.

از سوی دیگر، شهروندان فلسطینی تاکنون از طریق زیارت‌های مکرر مصلای مروانی در مسجدالاقصی، تشکیل جلسات حفظ قرآن در این مکان و اعتکاف در این مصلا، مانع از ایجاد محدودیت از سوی این رژیم می‌شوند و مشت محکمی بر انگیزه‌های شوم اسرائیل غاصب زده‌اند.

همچنین در این گزارش آمده است: هفته گذشته، یکی از کارشناسان متخصص حوزه باستان‌شناسی اسرائیل به همراه چند نفر از همراهان خود با کنار زدن نگهبان مصلای مروانی، به زور وارد این مکان شدند و بعد از ۱۰ دقیقه کار بررسی در بافت داخلی آن، از برخی بخش‌های آن تصویربرداری کردند.

کارشناسان اسرائیلی یورش خود به مصلای مروانی را به بهانه بررسی آثار ترک‌های جدید بر ۵ نقطه از سقف این مصلا توجیه کردند، این در حالی است که شیخ «عمر الکسوانی»، مدیر مسجدالاقصی، ضمن رد وجود هرگونه ترک‌های جدید در این مصلا، تأکید کرد: هدف رژیم صهیونیستی از ترویج این شایعه‌ها

مبنی بر این که مصلای مروانی دیگر قابل استفاده نیست، بستن این مکان از سوی اسرائیل است.

مدیر مسجدالاقصی گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل هیچ جایگاهی در مسجدالاقصی ندارد و عملیات ترمیم این مسجد تنها به کمیته بازسازی مسجدالاقصی واگذار شده است.

وی با اشاره به این که اقدامات و دخالت‌های رژیم صهیونیستی با هدف سیطره بر مسجدالاقصی و تغییر وضع آن صورت می‌گیرد، گفت: این رژیم  از ۱۷ سال پیش تاکنون با ۲۷ پروژه مربوط به عملیات مرمت مسجدالاقصی مخالفت کرده، این در حالی است که مصلای مروانی به دلیل علمیات حفاری اسرائیل به شدت نیازمند مرمت و بازسازی است.

شیخ عمر الکسوانی گفت: «من در نامه‌ای خطاب به وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن، آن‌ها را در جریان مخالفت‌ها و کارشکنی‌های اسرائیل در ممانعت از بازسازی مسجدالاقصی، ادامه حفاری‌ها و دخالت در امور این مسجد قرار داده‌ام»./982/ب102/د

ارسال نظرات