۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۴۹۷۰۶
سردار اوصانلو:

دلارهای سعودی نتوانست امنیت منطقه شمالغرب را دچار مخاطره کند

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب کشور گفت: سناریوی دیگری به پشتوانه دلارهای آمریکا و سعودی ها درحال اجرا است که با زنده کردن گروه های مرده، در منطقه شمالغرب ناامنی ایجاد کنند اما تا کنون نتوانستند امنیت منطقه را دچار مخاطره کنند.
روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار سرتیپ محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب کشور امروز در همایش توسعه امنیت در ارومیه یاد و خاطره 36 هزار شهید شمالغرب کشور را گرامی داشت و گفت: امنیت امروز کشور اسلامی را مدیون خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس هستیم.
وی اظهار داشت: کشوری که امنیت نداشته باشد نمی تواند در علم، اقتصاد، صنعت و عزت ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.
سردار اوصانلو گفت: امنیت در منطقه شمالغرب طی عملیات علیه ضد انقلابها از سال 90 که سبب نابودی آنها شده بود، به صورت کامل برقرار است، امروز سناریوی دیگری به پشتوانه دلارهای آمریکا و سعودی ها درحال اجرا است که گروه های مرده را زنده و ناامنی ایجاد کنند اما تاکنون نتوانستند امنیت منطقه را دچار مخاطره کنند.
سردار اصانلو تأکید کرد: باید در کنار امنیت اقدامات عظیم اقتصادی و فعالیت های جانبی برای توسعه مناطق مد نظر قرار گیرد، که خوشبختانه امروز همه مسؤولان محلی و استانی دست در دست هم جهت ایجاد امنیت پایدار کنارهم هستند.

مردم شاه بیت توسعه امنیت هستند

عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان نیز در این مراسم شاه بیت توسعه امنیت را مردم خواند و گفت: باید امنیت برای مردم وبا مردم باشد که این امر سبب تقویت غرور ملی می شود.
وی بیان کرد: سه اصل مهم غرور ملی، وحدت و ایمان به خدوند و جهان واپسین از عناصر مهم در تضمن امنیت ملی است که خوشبختانه در حال حاضر در شرایطی که ناامنی های خشن و افراطی کشورهای همسایه را فراگرفته است، ایران اسلامی از امن ترین کشورها است.
وی تصریح کرد: آذربایجان غربی و کردستان نیز با وجود برنامه ریزی ها برای ناامن کردن از امن ترین استانهای مرزی کشور است.
جمهوری اسلامی ایران نگاه یکسانی به اقوام و مذاهب دارد
خضر کاک درویشی، نماینده عشایر کرد و فرزندان شهید در این همایش گفت: امنیت امروز نتیجه مجاهدت ها و جان فشانی هایی کسانی است که در فضای غبارآلود مسیر را گم نکرده و راه را تشخیص داده و راه درست را برگزیدند.
وی افزود: منطقه عشایری مرگور با وجود اینکه تحت انواع تبلیغات و دشمنی ها هستند اما تاکنون به این باور رسیده اند که نظام نگاه یکسانی نسبت به اقوام ایرانی دارد.
درویشی، اصلی ترین مشکل مردم منطقه را اشتغال و بیکاری برشمرد و گفت: این مردم مظلوم که ایثار کردند باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان کرد: عربستان به دنبال تفرقه بوده و همان جریانی است که در سوریه به دنبال خونریزی است درحالیکه انقلاب اسلامی منادی وحدت اسلامی است.
درویشی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز محور پیشرفت است و همه برای رشد این شجره طیبه کنارهم هستیم.
همایش توسعه امنیت با حضور استانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شوراهای تأمین استان های آذربایجان غربی و کردستان همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و سران عشایر در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات