۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۴۹۹۱۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ماهانه 42 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه درحال حاضر 42 میلیون نفر در کشوردر ماه یارانه دریافت می کنند، گفت: امروز اگر نیمی از این منابع در حوزه تولید و صنعت هدایتگری شود، بسیاری از مشکلات رفع شده و سرعت اقدامات دولت در اصلاحات اقتصادی افزایش می یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز پنجشنبه 25شهریور ماه در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با بیان اینکه عزم و اراده دولت برای عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی جدی است، گفت: دولت با عزم جدی به دنبال تحقق فرامین رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است، اما بنیه مالی لازم را برای انجام این کار ندارد.

42 میلیون نفر در کشور یارانه در ماه دریافت می کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تولید و حمایت داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری در راهبردهای اقتصاد مقاومتی است و باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت های انسانی و امکانات موجود در بخش های دولتی و خصوصی عملی شود.

نعمت زاده با اشاره به اینکه درحال حاضر 42 میلیون نفر در کشوردر ماه یارانه دریافت می کنند، اظهار داشت: امروز اگر نیمی از این منابع در حوزه تولید و صنعت هدایتگری شود، بسیاری از مشکلات رفع شده و سرعت اقدامات دولت در اصلاحات اقتصادی افزایش می یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه میزان پرداختی یارانه به مردم، یک و نیم برابر بودجه عمرانی کشور است، اظهار داشت: در حوزه های عمرانی و زیربنایی، امور به سبب کمبود اعتبار، به کندی پیش می رود و دولت تدبیر و امید چاره ای به جز پرداخت ندارد و ادامه این روند کندی امور زیرساختی را در کشور به همراه دارد.

نعمت زاده برقراری عدالت اجتماعی، کاهش مصرف انرژی، ایجاد اشتغال و صرف منابع در تولید را از مهم‌ترین سیاست‌های دولت عنوان کرد و بیان داشت: دولت تدبیر و امید به دنبال عدالت اجتماعی است که تمامی مردم از عدالت برخوردار باشند.

ارتقای جایگاه صادرات غیرنفتی و جلوگیری از خام‌فروشی نفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ارتقای جایگاه صادرات غیرنفتی و جلوگیری از خام‌فروشی نفت و معادن لازمه پیشرفت و توسعه صنعتی و رونق تولید است، خاطر نشان کرد: راهکارهای موثر در بهبود وضع اقتصادی کشور ساماندهی و تقویت اصولی تولید است.

نعمت زاده با بیان اینکه همه باید در مسیر توسعه و آبادانی کشور گام برداریم، اظهار داشت: ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش جز با حمایت و تقویت واحدهای صنعتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش رسا، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و بازدید از چندین واحد صنعتی اراک و ساوه از برنامه های روز پنجشنبه نعمت زاده در سفر به استان مرکزی است./842/پ203/ج1

ارسال نظرات