۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۵۰۰۷۹
آبت الله صفایی بوشهری خطاب به منتقدان داخلی:

مسؤولان حریم خود را نگه دارند/ نیازی نیست ائمه جمعه را به اموری که مرتبط با آنها است راهنمایی کنید

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اظهار نظر برخی مسؤولان داخلی مبنی بر اینکه ائمه جمعه نباید در مسائل غیر تخصصی ورود کنند، گفت: ائمه جمعه خود می دانند که چه کار کنند و نیازی نیست آنان را به اموری که مرتبط با آنها است راهنمایی کنید؛ آیا صحبت کردن در رابطه با مسائل سیاسی در حوزه ائمه جمعه نیست؟
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه در بوشهر با تقدیر از تلاش مسؤولان به جهت کلنگ زنی دو نیروگاه هسته ای دیگر در بوشهر، گفت: این فرصتی تاریخی برای استان بوشهر است و وجود سه راکتور هسته ای در یک منطقه جغرافیایی نشان از اهمیت منطقه به لحاظ امنیتی و سیاسی و رشد فکری مردم آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در قاره پهناور آسیا تنها استانی است که سه راکتور هسته ای را دارا خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به این مهم مسؤولان باید همکاری کنند و با ایجاد رشته های تحصیلی متناسب با علوم هسته ای زمینه رشد فرزندان این استان را دبیرستان ها و دانشگاه ها فراهم کنند.

وی خطاب به مسؤولان تأکید کرد: باید در استخدامی و جذب نیرو جهت اشتغال در این دو نیروگاه، استخدام نیروهای بومی مراعات شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: دبیرستان ها و مدارس و مراکز علمی و فناوری هسته ای باید به زودی احداث شوند و همچنین دانشمندان هسته ای هم شرایط کاری برای آنها فراهم شود و نیز دانش آموزان و دانشجویان در این علوم هسته ای تحصیل کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت ساخت شناور برد بلند بالگردبر در بوشهر، گفت: ساخت این شناور سبب عزت این استان شد؛ نیاز است این ارگان انقلابی، برای جوانان این استان در زمینه آموزش این فناوری برنامه ریزی کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به اظهار نظر برخی مسؤولان داخلی مبنی بر اینکه ائمه جمعه نباید در مسائل غیر تخصصی ورود کنند، اظهار داشت: ائمه جمعه خود می دانند که چه کار کنند و نیازی نیست آنان را به اموری که مرتبط با آنها است راهنمایی کنید؛ آیا صحبت کردن در رابطه با مسائل سیاسی در حوزه ائمه جمعه نیست؟! آیا اگر قراردادهایی دارای ضعف باشند نباید ائمه جمعه راجع آنها صحبت کنند؟ آیا این حرف بوی محدودیت در رابطه با ائمه جمعه و نمایندگان مقام معظم رهبری نیست؟

وی افزود: ائمه جمعه دلسوزانه سخن می گویند اما این حرف هایی که برخی ها می زنند همان حرف های روشنفکرانه در صدر مشروطه است؛ اگر امام جمعه ای در خطبه های نماز مطالبه گری می کند قطعاً قبل از آن کارشناسی شده است، بسیاری از ائمه جمعه دارای تحصیلات عالیه هستند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: مسؤولان حریم خود را نگه دارند چرا که تمامی ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه تحت فرمان مقام معظم رهبری هستند و هر جا که صلاح ببیند توصیه می کنند.

وی با بیان اینکه این افراد باید هر چه زود حرف خود را پس بگیرند، ابراز داشت: روحانیان به دنبال حفاظت از نظام هستند و بدانند که ائمه جمعه هر وقت غیر از خیر اسلام و نظام و مردم دیدند تدکر خواهند داد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه ولادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن عید غدیر خم را تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس نشان از ایثار و دلاوری و فداکاری مردم و نیروهای مسلح است که حماسه ای بی نظیر در طول تاریخ آفریدند./833/201/ب2

 

ارسال نظرات