۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۵۰۳۱۲
با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران انجام شد؛

افتتاح ساختمان جدید مدارس علمیه خواهران شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون

در سالروز میلاد امام هادی(ع) ساختمان جدید سه مدرسه علمیه زهراییه و نرجس شهرستان نجف آباد و کوثر تیران و کرون با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور افتتاح شد.
افتتاح حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، در سالروز میلاد امام هادی(ع) و با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در استان اصفهان، ساختمان جدید سه مدرسه علمیه در شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون به طور رسمی افتتاح شد.

حوزه علمیه زهراییه نجف آباد، در نخستین ساعات صبح امروز با حضور مسؤولان شهرستان و نماینده ولی فقیه در نجف آباد و حضور هیأت همراه از مرکز مدیریت خواهران استان اصفهان، و بازدید از این مرکز افتتاح شد.

این مدرسه با قدمتی بالغ بر 50 سال در زمینه نشر علوم و معارف دینی و حوزوی فعالیت می کند و در سال 91 کلنگ ساختمان جدید این حوزه زده شد و در سال 94 به پایان رسید. این مدرسه با زیربنای 1200 مترمربع، دارای 4 طبلقه و 8 کلاس می باشد که با هزینه ای بالغ بر 5822000000 از طرف مرکز مدیریت خواهران و مبلغ 2000000000 به همت خیران ساخته شده است.

در مراسم افتتاح این مدرسه علمیه حجت الاسلام حسناتی با اشاره به قدمت وجود حوزه های علمیه خواهران در شهرستان نجف آباد به قبل از انقلاب گفت: هم اکنون در این شهرستان 6 مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطح دو و سه با داشتن 1000 طلبه در حال فعالیت هستند.

در ادامه مراسم افتتاح این مدرسه، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی نیز با اشاره به وجود 500 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور افزود: هم اکنون 70 هزار بانوی طلبه در حال تحصیل و نزدیک به 90 هزار طلبه فارغ التحصیل در کشور وجود دارد.

افتتاح بعدی که پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در شهرستان تیران و کرون، که زادگاه مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت الله حسین مظاهری است، صورت گرفت و ساختمان جدید مدرسه علمیه کوثر تیران و کرون به بهره برداری رسید.

در این مراسم که با حضور جمعیت پرشور مردم این شهرستان همراه بود، حجت الاسلام شیاسی رییس هیات امنای این حوزه به تحصیل بیش از 100 طلبه در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از برکات حوزه های علمیه خواهران، تربیت مادرانی است که بتوانند نسلی سازنده را تحویل جامعه بدهند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از سیاست های کلی خانواده که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، جامعه خانواده محور است یعنی توجه ویژه به خانواده و این امر یکی از وظایف خطیر حوزه های علمیه خواهران در زمینه تحقق این سیاست است.

در ادامه این مراسم پیام حضرت آیت الله مظاهری به عنوان یکی از خیران و بیانگذاران این حوزه علمیه توسط فرزند ایشان حسن مظاهری قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در این مراسم به ضرورت حضور و نقش طلاب در فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت: در حوزه های علمیه در کمتر از سه سال 667 کرسی آزاداندیشی برگزار شده و 600 هسته پژوهشی از سوی اساتید و طلاب در قالب چند هزار طلبه شکل گرفته است و 45 هزار عنوان تولید مطلب در سال گذشته در فضای مجازی توسط طلاب خواهر صورت گرفته است.

لازم به ذکر است مدرسه علمیه کوثر تیران که از سال 1389 فعالیت خود را با سخت ترین مشکلات شروع کرد، در سال 92 کلنگ ساختمان جدید این مدرسه زده شد و هم اکنون با هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تومان در مدت 2 سال در دو طبقه و 7 کلاس پذیرای طلاب این شهرستان است.

سومین ساختمان جدید که امروز از سوی حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افتتاح شد، حوزه علمیه نرجس یزدانشهر از توابع شهرستان نجف آباد بود.

در مراسم افتتاح این حوزه حجت الاسلام صفری، امام جمعه یزدانشهر، خواهران طلبه را بهترین پتانسیل برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران اصلی ترین مکان برای تحقق سبک زندگی اسلامی هستند.

وی درباره فعالیت این حوزه نیز گفت: این حوزه از سال 87 فعالیت خود را آغاز و از سال 90 تحت پوشش رسمی مرکز مدیریت قرار گرفت و هم اکنون حدود 160 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند.

در ادامه حجت الاسلام ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، درباره فعالیت حوزه های علمیه خواهران در استان بیان کرد: هم اکنون 57 حوزه رسمی با حضور 8هزار و پانصد طلبه در سطح استان در حال فعالیت هستند.

لازم به ذکر است ساختمان حوزه علمیه نرجس یزدانشهر، که زمینش به همت مؤسس این حوزه حجت الاسلام رضا حججی از علمای نجف آباد اهدا شده و با پیگیری های خود ایشان در مدت دو سال در 12کلاس و و دو طبقه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

از نکات قابل توجه در مراسم افتتاحیه این مدرسه علمیه، حضور پررنگ مسؤولان تراز اول شهرستان به ویژه فرماندار، شهردار، نماینده مجلس در این مراسم بود./202/1306/ب1

ارسال نظرات