۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۵۰۳۳۰
مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری مطرح کرد؛

کمبود روحیه نقدپذیری مدیران یکی از مهم ترین مشکلات بخش فرهنگ

مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری کشور گفت: یکی از مشکلات بخش فرهنگ در کشور ما کمبود روحیه نقدپذیری و سعه صدر مدیران فرهنگی در مواجهه با نقد هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر است.
مجید مصلحی - مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری - اختتامیه جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مجید مصلحی، مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری کشور، شنبه‌شب، در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی که با موضوع «نفوذ» برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری نهادی برآمده از انقلاب اسلامی بوده و رسالت آن هم شناخت، تولید و ابلاغ پیامهای انقلاب اسلامی از زبان هنر است.

وی با اشاره به اینکه برجسته‌ترین بخش در اجرای این رسالت مؤلفه هنر است، اضافه کرد: به همین دلیل باید حوزه هنری برای تمامی هنرمندانی که به پیشرفت این نظام و مملکت علاقه‌مند هستند به‌عنوان یک مأمن، پناهگاه و پاتوق عمل کرده و محل امنی برای حضور و فعالیت هنرمندان باشد.

مصلحی ادامه داد: برای تحقق این هدف بایستی مدیران حوزه هنری روحیه آزاداندیشی و نقدپذیری را در خود ارتقا دهند تا بتوانند در حوزه هنری با هنرمندانی با طیف های مختلف فکری فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید از نقد هنرمندان هراس داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شاخک های هنرمندان تیزتر از دیگران بوده و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را سریع‌تر از سایر افراد درک و دریافت می‌کنند و از طرف دیگر به دلیل آنکه محافظه‌کار نیستند این مسائل و مشکلات را به راحتی بیان می‌کنند.

مصلحی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه ما در حوزه فرهنگ این است که روحیه نقدپذیری مدیران و سعه صدر مسؤولان در مواجهه با هنرمندان و فعالان فرهنگی کم است؛ از این‌ رو باید این روحیه در کشور تقویت شود.

وی تصریح کرد: مدیران فرهنگی کشور باید با سعه صدر و نقدپذیری فضایی را فراهم کنند که هنرمندان و فعالان فرهنگی از طیف ها و تفکرات مختلف در کنار آنها فعالیت کنند.

مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار کرد: این جشنواره تلاش کرده در این سالها برای خود هویت مستقلی تعریف کرده و از زیر چتر خراسان بزرگ خارج شود که در این زمینه تا حد زیادی مؤفق بوده است.

مصلحی با بیان اینکه جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی ازجمله جشنواره‌های مؤفق کشور است، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در کارهای مختلف بایستی دو راهبرد سخت‌کوشی و خطرپذیری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: وقتی سرنوشت ملتها و انسانهای موفق را بررسی می‌کنیم به این دو مؤلفه اصلی می‌رسیم؛ زیرا همه به دنبال موفقیت هستند اما موفقیت به آسانی به دست نمی‌آید.

مصلحی با بیان اینکه دو عنصر سخت‌کوشی و خطرپذیری از ویژگیهای بارز شخصیت فردی و اجتماعی غربی ها است، اضافه کرد: غرب و کشورهای جنوب شرقی آسیا در سایه این دو ویژگی به موفقیت‌های امروز خود رسیده‌اند، از این‌ رو ما هم باید در عین توجه به نقاط منفی و معضلات موجود در غرب، برای نیل به موفقیت سخت‌کوشی و خطرپذیری را در سبک زندگی خود ارتقا دهیم.

گفتنی است، هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع «نفوذ» با ارسال 546 اثر از سوی 177 هنرمند از 29 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره برگزار شد که در پایان آن هیأت داوران سه نفر را به‌ عنوان نفرات اول تا سوم، 10 نفر به‌ عنوان شایسته تقدیر و سه نفر را هم به‌ عنوان تقدیری معرفی کرده و دیشب در مراسم اختتامیه از آنها تجلیل شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات