۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۰۳۷۶

نشست خبری جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد

مسؤولان برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت طی یک نشست رسانه‌ای به ارائه آمار درباره جشنواره پیش رو پرداختند.
چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رسانه‌ای چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت صبح امروز یکشنبه 28 شهریور با حضور سردار جواد جباری مدیر عامل بنیاد روایت و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و محمد خزاعی دبیر جشنواره در محل مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.

در بخش ابتدایی این نشست سردار جواد جباری با اشاره به جریان انقلاب اسلامی، گفت: بنای اصلی جشنواره بر پایه رشادت‌ها، پایمردی‌ها و مبارزه رزمندگان است.

وی افزود: بدون شک اگر امروز کشور ما به عنوان یک منطقه امن در خاورمیانه مطرح است به دلیل همان رشادت‌ها و پایمردی‌های صورت گرفته است.

جباری با اشاره به سخنی از امام راحل(ره)، بیان داشت: امام راحل فرمودند؛ ما انقلابمان را در شرایط جنگ به جهان صادر کردیم، ما به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما نشان دادیم که علیه تمام قدرت‌ها سالیان سال می توانیم ادامه دهیم. جنگ ما فتح افغانستان، پاکستان را در پی خواهد داشت. ما چهره پر از تزویر قدرت‌ها را به جهان نشان می‌دهیم.

در بخش دیگری از این نشست محمد خزاعی ضمن تمجید از جریان دفاع مقدس، ابراز داشت: دفاع مقدس مقدس شاید از لحاظ فیزیکی تمام شده باشد اما هنوز مقاومت ادامه دارد. این جشنواره نیز به تجمیع آثار حوزه مقاومت در منطقه خواهد پرداخت.

وی با انتقاد از کم‌توجهی به فیلم‌های حوزه مقاومت، بیان داشت: فیلم‌های حوزه مقاومت در جشنواره‌های پر زرق و برق شرکت داده نمی‌شوند. اصولا زمینه برای ظهور و بروز اینگونه از فیلم کم است و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این فیلم‌ها نیز بیشتر دیده شوند.

خراعی درباره آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، عنوان داشت: 2900 اثر به دبیر خانه رسیده که بالغ بر 1700 اثر در بخش بین المللی بوده است. 294 اثر نمایش داده می‌شود که از این میان 61 اثر خارجی و بقیه داخلی هستند.  

وی با ارائه آمار و ارقام آثار جشنواره گفت: جلوه گاه نور به پدران و مادران شهدا مربوط می‌شود. این عزیزان گنجینه خاطراتی هستند که با مرگ آنها ناگفته می‌ماند. 200 اثر در این بخش رسیده است. همچنین بخش جدید قلم طلایی داشته‌ایم. در بخش بین الملل 32 کشور حضور دارند و میزبان 74 نفر مهمان خارجی از 20 کشور هستیم. بیش از 30 فیلمساز خارجی برای حضور در کلاس‌های آموزشی به ایران سفر خواهند کرد. 

خزاعی اظهار داشت: در این دوره 11 فیلم با موضوع ضد صهیونیستی، 4  فیلم با موضوع پشت پرده عربستان سعودی، 19 اثر با محوریت فلسطین، 10 اثر داعش و جنایت‌های آمریکا، 6 فیلم  اسلام هراسی و ایران هراسی، 2 فیلم چهره‌های مقاومت را خواهیم داشت. همچنین فیلم جدید نجدت اسماعیل انزور کارگردان «سلطان شن» در خصوص گروه داعش و نیز فیلم جدید مایکل مور را نمایش خواهیم داد و فیلمی با محوریت افشاگری‌های اسنودن برای خبرنگاران نمایش می‌دهیم.

دبیر جشنواره درباره مراسمات افتتاحیه و اختتامیه نیز گفت: مراسم افتتاحیه که دوم مهرماه در تالار اندیشه خواهد بود، اختتامیه این جشنواره نیز در نهم مهر در محل برج میلاد برگزار می شود،  عزت الله ضرغامی، سعید جلیلی، رحیم پورازغدی و حجت الاسلام پناهیان در طول ایام جشنواره سخنرانی خواهند داشت.

خزاعی ضمن اشاره به نکوداشت زنده یادان فرید کشن فلاح، فرج الله سلحشور و سردار شهید همدانی گفت: کارگاه تجربه خواهیم داشت که با حضور ابراهیم حاتمی کیا، پرویز پرستویی، مریلا زارعی، مسعود ده نمکی و احمدرضا درویش برگزار می‌شود و چند کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: برای مرحوم سلحشور تندیسی تدارک دیدیم که در حال آماده شدن برای نصب در محل جشنواره است. امسال جایزه عماد مغنیه به فیلم‌هایی با موضوع مدافعان حرم و نماد مقاومت به مردم یمن تقدیم می‌شود.

دبیر جشنواره درباره بخش داوری جشنواره، بیان داشت: 98 داور داخلی و خارجی به همراه تنی از چند از خانواده شهدا به همراه مردم، آثار این دوره را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

خراعی در پایان، گفت: حکومت عربستان سعودی و آمریکا با تمام قوا و با هر روشی می‌خواهند علیه ایران موجب هراس راه بیندازند و با نمایش و سناریو هایشان می‌خواهند به اهدافشان برسند.

گفتنی است؛ در بخش پایانی این جشنواره از پوستر بخش‌های مختلف جشنواره رونمایی شد./201/856/ب1

ارسال نظرات