۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۵۰۵۸۸

عامل آتش‌‌سوزی مسجد فلوریدا صهیونیست است

فردی که متهم به آتش‌زدن مرکز اسلامی «فورت پیرس» در ایالت فلوریدای آمریکا است، یک صهیونیست بوده که همه مسلمانان را «افراط‌گرا» می‌خواند.
مرکز اسلامی «فورت پیرس»

به گزارش خبرگزاری رسا، جوزف مایکل شرایبر، یک یهودی صهیونیست ۳۲ ساله است که در خانه‌اش در شهر «سنت لوسی» فلوریدا دستگیر و به جرم ایجاد حریق با انگیزه نفرت دینی متهم شد.

شرایبر پس از دستگیری از سوی پلیس به جرم خود اعتراف کرد.

حمله شرایبر به مسجد فلوریدا یکی از جرائم صورت گرفته علیه مسلمانان آمریکا است که از آغاز فصل انتخابات ریاست جمهوری این کشور شدت گرفته است.

حمله به مسجد فلوریدا یک شب پیش از آغاز جشن عید قربان انجام شد.

پلیس سنت لوسی شرایبر را یک «مجرم معتاد به جنایت» خواند و این بدان معنی است که بر اساس قوانین فلوریدا ممکن است شرایبر حتی به حبس ابد هم محکوم شد.

در گواهی پلیس همچنین اشاره شده که شرایبر در صفحه فیسبوک خود پست‌های متعددی علیه اسلام و مسلمانان و در حمایت از صهیونیست‌ها قرار داده است.

پلیس تخمین زده که خسارت وارد شده به مسجد فلوریدا بیش از ۱۰۰ هزار دلار است که تاکنون ۳۰ هزار دلار برای ترمیم آن از سوی خیران به مسجد داده شده است.

به گزارش ایکنا، پس از انتشار خبر دستگیری شرایبر بسیاری از رسانه‌ها از پست‌های ضداسلامی او در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند اما فقط تعداد معدودی از رسانه‌ها حمایت جدی او از صهیونیسم را نیز عنوان کردند و مطرح نکردند که او طرفدار دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان دو قهرمان اسلام‌ستیزی است.

شرایبر در روز ۱۲ جولای پستی در فیسبوک گذاشت به این مضمون که همه مسلمانان رادیکال هستند و باید جنایتکار و تروریست شناخته شوند.

البته او سردهنده شعارهای ضداسلامی سازمان‌ها و اشخاص صاحب نفوذی است که سال‌ها است برای نشر نفرت علیه مسلمانان و حمایت از صهیونیسم تلاش می‌کنند.

برخی از آن‌ها گردانندگان اصلی «مرکز توسعه آمریکایی» هستند که یک اندیشکده لیبرال است و شبکه اسلام‌هراسی نامیده می‌شود.

حمایت شدید از رژیم صهیونیستی هدف اصلی سرمایه‌گذاران این شبکه است. حامیان ثروتمند این شبکه مدافع صهیونیسم، سالانه مبالغ هنگفتی را به حساب سازمان‌های اسلام‌ستیز واریز می‌کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات