۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۵۰۶۴۸
امام جمعه کنگاور:

پذیرش طلبگی، طلاب را با حقایق و معارف دین آشنا می سازد

امام جمعه کنگاور گفت: پذیرش طلبگی درهای انسانیت، ایمان و هدایت را به روی انسان می گشاید و طلاب را با حقایق و معارف دینی آشنا می سازد.
حجت الاسلام محمد ایوبی حجت الاسلام محمد ایوبی 1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد ایوبی، امام جمعه شهرستان کنگاور ظهر امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه شهرستان صحنه با اشاره به سوره الرحمن، ابراز داشت: نخستین و بزرگترین نعمت خداوند به بندگان قرآن کریم است که به عنوان دستورالعملی راهگشا و سعادت بخش جوامع است.

امام جمعه شهرستان صحنه مطرح کرد: خداوند، بخشنده کریمی است که نعمت های فراوانی را در اختیار بندگانش قرار داده و پیامبران و قرآن کریم را نیز برای هدایت آنها فرستاده است.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه همانند مسجد مدینه است، مسجدی که حضرت امیرمؤمنان(ع) و بسیاری از مسلمانان در آن مکان مقدس تربیت شدند، حوزه علمیه نیز تداوم همان مسجد و سبب تربیت دینی جوامع است.

این مسؤول تأکید کرد: امروز جهاد و مبارزه طلاب، جنگیدن در جبهه نیست بلکه احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ترویج و تبیین دین در جامعه برای رویارویی با هجمه های دشمن است.

حجت الاسلام ایوبی در ادامه افزود: طلاب پس از ورود به حوزه های علمیه باید نسبت به دین تحقیق و پژوهش، خودسازی و خداشناسی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی بیان داشت: پذیرش طلبگی درهای انسانیت، ایمان و هدایت را به روی انسان می گشاید و طلاب را با حقایق و معارف دینی آشنا می سازد.

امام جمعه شهرستان کنگاور بیان داشت: انسانها همانند گل هایی هستند که به باغبان و نگهبان نیاز دارند، از این رو پیامبران بهترین حافظ ایمان و پرورش دهنده معنویت در انسانها هستند، امروز نیز روحانیان با اقتدا به سیره و منش ائمه معصومین(ع) اخلاق و سبک زندگی اسلامی را در جامعه بپرورانند.

این مسؤول اظهار داشت: روحانیان همچون رسول اکرم(ص) که با صداقت، جوانمردی، امانتداری نزد مردم و اصحابش از جایگاه والایی برخوردار بود باید نسبت به ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه با مردم اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام ایوبی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه با هجمه ها و استحاله فرهنگی از سوی دشمنان مواجه است و روز به روز نیز بر قدرت این هجمه ها افزوده می شود، غفلت و بی توجهی حوزه های علمیه نسبت به این امر نظام را با خطرات جدی رو به رو خواهد کرد، از این رو طلاب باید از هر فرصتی برای تبلیغ و نشر اندیشه های دین استفاده کنند./857/203/ب2

ارسال نظرات